Partner serwisu

Lufthansa udostępnia zieloną taryfę biletową

Mateusz Kieruzal 03.08.2022

Lufthansa udostępnia zieloną taryfę biletową
fot. Piotr Bożyk
Grupa Lufthansa jest pionierem w Europie we wprowadzaniu opcji podróży ukierunkowanych na zrównoważony rozwój. Od kilku miesięcy linie lotnicze należące do narodowego przewoźnika Niemiec oferują pasażerom możliwość zrównoważenia emisji dwutlenku węgla emitowanego podczas lotów w trakcie procesu rezerwacji. Chętni mogą dopłacić również za skorzystanie ze zrównoważonego paliwa lotniczego. Teraz grupa zrzeszająca linie z Austrii, Belgii, Niemiec i Szwajcarii wprowadziła biletową „zieloną taryfę”, która ma zapewnić loty neutralne pod względem emisji zanieczyszczeń. Na razie taryfa dostępna jest na lotach ze Skandynawii.
Ważność terminu takiego jak loty neutralne pod względem emisji CO2 lub, jak nazywa to rząd Wielkiej Brytanii, „loty wolne od winy”, należy coraz bardziej brać pod uwagę. Nowa taryfa biletowa zaproponowana przez grupę Lufthansy jest rzeczywiście pierwszym krokiem w kierunku ekologicznego lotnictwa. Nowa taryfa biletowa będzie miała pełną rekompensatę dwutlenku węgla.

Rekompensata będzie rozdzielać się na ekologiczne projekty offsetowe i zakup zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Na pierwsze inicjatywy linie chcą przeznaczyć aż 80 proc. przychodów pochodzących ze sprzedaży biletów w nowej taryfie.

Faza testowa nowej taryfy rozpocznie się na lotach do i ze Skandynawii. Będzie oferowana na rejsach europejskich obsługiwanych przez linie lotnicze należące do grupy, czyli Lufthansę, SWISS, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines. Zielona taryfa będzie dostępna zarówno w klasie ekonomicznej, jak i biznes. Nowa taryfa obejmuje również możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji, a także dodatkowe mile statusowe i premiowe. Od jesieni partnerzy biur podróży w Skandynawii będą mogli sprzedawać chętnym bilety w nowej i ekologicznej taryfie biletowej.

– Chcemy, aby w przyszłości latanie było neutralne pod względem emisji CO2. Ma to być rzecz oczywista. W tym celu już teraz oferujemy naszym gościom najbardziej kompleksowy zakres usług i konsekwentnie go rozwijamy. W tej chwili po raz pierwszy oferujemy dedykowaną „zieloną taryfę”, która obejmuje całkowite zrównoważenie emisji CO2 z lotu dzięki zrównoważonemu paliwu lotniczemu i certyfikowanym projektom ochrony klimatu, które są uwzględnione w cenie biletu. Ludzie nie tylko chcą latać i odkrywać świat, chcą go także chronić. Kierujemy się potrzebą wspierania naszych klientów odpowiednimi ofertami – wskazuje Christina Foerster, członek zarządu Grupy Lufthansa odpowiedzialna za markę i zrównoważony rozwój, komentując udostępnienie nowej taryfy biletowej.

Ile kosztuje bilet w nowej taryfie?

Taryfa jest już dostępna dla pasażerów. Jest ona komplementarna do zwykłych taryf ekonomicznych (Light, Classic oraz Flex), które są oferowane przez linie lotnicze. Szybkie wyszukiwanie lotów między portem lotniczym Sztokholm-Arlanda a lotniskiem w Monachium we wrześniu pokazuje, że pod względem ceny bilet nowa taryfa wypada dokładnie tak samo, jak bilet w drugiej kategorii cenowej (Classic). Cena biletu różni się od siebie w zależności od dnia i dostępności biletów.

Najwyraźniej „latanie bez poczucia winy” oznacza wymianę priorytetowego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa (tzw. Fast track, czyli pierwszeństwo wejścia na pokład) i zmianę biletu na wcześniejszy lot w dniu podróży na zwieszoną rekompensatę emisji CO2. Jednak w przypadku wyboru taryfy ekologicznej, pasażer otrzymuje dodatkowe 20 proc. mil statusowych i 20 proc. więcej mil premiowych, jeśli podróżny jest członkiem programu lojalnościowego przewoźnika. Ponadto nowa taryfa obejmuje możliwość dokładania bezpłatnej zmiany rezerwacji.

W klasie biznes korzyści, jakie dostaje pasażer kupując bilet w taryfie zielonej są prawie takie same. Jeśli podróżny wybierze się w podróż wysokopłatną klasą biznes, lecz tą, która jest zwrócona na zrównoważony rozwój, nie będzie mógł dokonać zwrotu zakupionego biletu. Jeśli do tej pory widzieliśmy cokolwiek nowego i dotyczącego inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju wprowadzanych przez jakieś linie lotnicze, pewne było to, że po jakimś krótkim czasie od ogłoszenia inni zdecydowali się pójść w ślady swego konkurenta.

Szeroka gama ekologicznych ofert

Grupa Lufthansy oferuje swoim pasażerom różnorodne oferty i usługi związane ze zrównoważonymi podróżami, na które popyt jest coraz większy. Tej wiosny po raz pierwszy włączono opcję lotów neutralnych pod względem emisji CO2 bezpośrednio do rezerwacji lotów online. Podczas procesu rezerwacji klienci mają możliwość zrównoważenia emisji dwutlenku węgla pochodzącego z ich lotu za pomocą zrównoważonych paliw lotniczych i certyfikowanych projektów ochrony klimatu, po wybraniu biletu. Linie wskazują, że coraz więcej podróżnych korzysta z tej możliwości.

Klienci Lufthansy i SWISS mogą teraz również zrównoważyć emisje CO2 bezpośrednio na pokładzie samolotu. Opcja ta jest wyświetlana w pokładowym systemie rozrywki podczas wybranych rejsów Program lojalnościowy Miles&More oferuje możliwość wyrównania indywidualnego bilansu CO2 lotu za pomocą mil premiowych za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Na przykład rejs z Frankfurtu nad Menem do Nowego Jorku w klasie ekonomicznej może zostać zrekompensowany kwotą 1150 mil premiowych.

Jasna strategia na rzecz zrównoważonej przyszłości

Linie z grupy mają jasno określoną ścieżkę dojścia do neutralności węglanowej. Do 2030 roku emisja CO2 netto ma zostać zmniejszona o połowę w porównaniu z 2019 rokiem, a do 2050 roku Grupa Lufthansy chce osiągnąć neutralny bilans CO2. W tym celu linie opierają się na przyspieszonej modernizacji floty, ciągłej optymalizacji operacji lotniczych, wykorzystaniu zrównoważonych paliw lotniczych i innowacyjnych ofertach.

Pod koniec maja Brussels Airlines poprawiły swoją ekologiczną ofertę, integrując opcje lotów neutralnych pod względem emisji CO2 bezpośrednio z rezerwacją lotu, upraszczając tym samym proces zakupu zrównoważonego paliwa czy inwestowania w zróżnicowane projekty klimatyczne.

– Brussels Airlines i Grupa Lufthansy wyznaczyły sobie ambitne cele klimatyczne i planują osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku. Oprócz modernizacji floty i bardziej zrównoważonych procesów, innowacyjne oferty, takie jak nowe „zielone taryfy”, są ważnym krokiem w kierunku tego celu. Integracja platformy biletowej z ekologicznym offsetem znacznie zwiększyła gotowość klientów do inwestowania w zrównoważone latanie, motywując nas do dalszych inwestycji w tym zakresie – powiedział Peter Gerber, dyrektor generalny Brussels Airlines.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony