Partner serwisu

Lufthansa Technik przerabia A380 na maszynę cargo

Rafał Dybiński 06.05.2020

Lufthansa Technik przerabia A380 na maszynę cargo
fot. Lasse Fuss CC BY-SA 3.0
Dział Lufthansa Technik pracuje nad pierwszą konwersją Airbusa A380 na samolot cargo – informuje serwis "Aeronews". Nowe usługi inżynieryjne niemieckiego giganta, dotyczące tymczasowych zmian operacyjnych z maszyn pasażerskich na towarowe, spotkały się z dużym zainteresowaniem na rynku lotniczym.
Szczególnie ciekawa wydaje się rekonfiguracja pierwszego Airbusa A380 dla nieujawnionego klienta, z którym związała się firma Lufthansa Technik. Do tej pory eksperci ds. modyfikacji kabin otrzymali zapytania od ponad 40 linii lotniczych. Ponad piętnaście projektów dla różnych typów samolotów jest już w fazie wdrażania.

Lufthansa Technik pracuje obecnie nad uzyskaniem certyfikacji dla wszystkich popularnych typów samolotów, aby linie lotnicze na całym świecie mogły szybko przekształcić swoje samoloty pasażerskie w pomocnicze frachtowce.

– Mieliśmy duże zainteresowanie w ciągu ostatnich dni od różnych linie lotnicze w zakresie takich – ujawnił Henning Jochmann, starszy dyrektor bazy modyfikacji samolotów w Lufthansa Technik. – Ponieważ zakres roboczy obejmuje znacznie więcej niż tylko usuwanie miejsc, potrzebujemy ekspertów inżynierii, którzy dokładnie wiedzą, jakie są wyzwania i jak poprawnie udokumentować rozwiązania techniczne, aby zgodziły się na to władze lotnicze. Obecne nasze rozwiązanie w tym zakresie posiada uzupełniający certyfikat bez większych dostosowań. Oznacza to, że każdy, kto zdecyduje się na wyjątkowe rozwiązanie Lufthansa Technik, może teraz łatwo zdecydować się na takie stałe rozwiązanie później – dodał Henning Jochmann.

Zwykle statku powietrznego, któremu udzielono homologacji do przewozu pasażerów, nie można po prostu załadować towarem w kabinie ze względu na zupełnie inne kryteria homologacji kabin pasażerskich i przedziałów ładunkowych. Ten drugi ma inne obciążenie podłogowe, a precyzyjniej nośność strukturalna samolotu pasażerskiego jest niższa niż ładunku statku powietrznego. W samolotach pasażerskich ważne są również drogi ratownicze i zaopatrzenie w tlen dla każdej osoby, podczas gdy na pokładzie frachtowców stosowane są specjalne środki ochrony przeciwpożarowej. Wszystkie te kryteria, a nawet jeszcze więcej, muszą zostać uwzględnione i włączone do dokumentacji technicznej przez odpowiednio wykwalifikowanych inżynierów i oczywiście zatwierdzone.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo