Partner serwisu

Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747

Rafał Dybiński 11.09.2020

Lufthansa pogłębia cięcia floty. Na złom trafią A380, A340 i B747
fot. Lasse Fuss CC BY-SA 3.0
Lufthansa pogłębia cięcia floty i planuje wyeliminować z użytkowania swoje największe odrzutowce pasażerskie – donosi "Bloomberg". Na złom trafią pozostałe airbusy A380 i trochę mniejsze A340 oraz najstarsze Boeingi 747-400.
Największe europejskie linie lotnicze wycofają wszystkie czterosilnikowe samoloty, ponieważ nie są w stanie ich zapełnić. Kryzys wywołany wirusem COVID-19 spowodował gwałtowny spadek popytu na międzynarodowych trasach międzykontynentalnych, do obsługi których wykorzystywane były słynne super jumbo i jumbo jety.

Przewoźnik, które swoje główne węzły posiada we Frankfurcie nad Menem i Monachium, skupi się w najbliższych latach na bardziej opłacalnych krótkich i średniodystansowych trasach, głównie krajowych i na Starym Kontynencie. Do ich obsługi wystarczą wąskokadłubowe i dwusilnikowe mniejsze maszyny.

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zmusiła Lufthansę do skorzystania z rządowego pakietu stabilizacyjnego. Decydenci z Berlina w zamian za dwa miejsca w radzie nadzorczej i 20 proc. udziałów przekazali narodowym liniom lotniczym dziewięć mld euro w formie dokapitalizowanie i długoterminowych pożyczek. Nadzieje na szybki proces odnowy prysnęły przez kolejny wzrost zachorowań wirusem COVID-19 w całej Europie.

Lufthansa oszczędzi jedynie kilka najmłodszych we flocie airbusów A340-600, które będą latać na bardziej ruchliwych trasach, podobnie jak znacznie nowocześniejsze A350. Do ich obsługi potrzeba średnio 220 osób, wliczając załogę, personel pokładowy, techniczny i zatrudnionych w gastronomii. Kilka dni wcześniej pojawiły się plany redukcji nawet 40 tys. miejsc pracy. Flota na pewno będzie mniejsza o blisko 100 samolotów. 200 maszyn nie będzie wykorzystywanych do operacji lotniczych aż do 2022 roku.

Boeingi 747 pożegnały już linie Qantas oraz British Airways. Airbusy A380 zostały wycofane z floty holdingu Air France-KLM. Redukcję wersji A340 przeprowadza z kolei hiszpańska Iberia.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony