Partner serwisu

Lufthansa Cargo wyposaży B777F w AeroSHARK i zmniejszy roczne emisje o 11,7 tys. ton

Rafał Dybiński 04.05.2021

arrow
arrow
Lufthansa Cargo wyposaży B777F w AeroSHARK i zmniejszy roczne emisje o 11,7 tys. ton
fot. Lufthansa Cargo
Lufthansa Cargo wyposaży B777F w AeroSHARK i zmniejszy roczne emisje o 11,7 tys. ton
Lufthansa Cargo wyposaży B777F w AeroSHARK i zmniejszy roczne emisje o 11,7 tys. ton
Lufthansa Cargo wyposaży B777F w AeroSHARK i zmniejszy roczne emisje o 11,7 tys. ton
Lufthansa Cargo wyposaży B777F w AeroSHARK i zmniejszy roczne emisje o 11,7 tys. ton
Lufthansa Cargo wyposaży w przyszłym roku wszystkie frachtowce B777F w AeroSHARK – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Innowacyjna technologia powierzchniowa opracowana przez Lufthansa Technik i BASF poprawi efektywność paliwową i pomoże największym liniom lotniczym Europy osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.
AeroSHARK to folia powierzchniowa, imitująca delikatną strukturę skóry rekina. Dzięki niej samoloty do przewozów ładunków narodowego przewoźnika Niemiec będą bardziej ekonomiczne i zmniejszą emisje CO2. Lufthansa Technik i BASF wzorowały się przy projekcie na właściwościach skóry rekina. Zastosowana powierzchnia pozwoli zoptymalizować aerodynamikę maszyn, niwelując opór powietrza o ponad jeden procent, czyniąc frachtowce wydajniejszymi.

Dziesięć boeingów 777F, które posiada w swojej flocie Lufthansa Cargo, dzięki AeroSHARK zużyje rocznie 3700 ton mniej paliwa oraz zredukuje emisje CO2 o prawie 11,7 tys. ton. To odpowiada liczbie 48 rejsów towarowych z Frankfurtu nad Manem do chińskiego Szanghaju.

– Odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo to dla nas kluczowy temat strategiczny. Zawsze odgrywaliśmy wiodącą rolę we wprowadzaniu technologii przyjaznych dla środowiska – podkreśliła Christina Foerster, członek zarządu Lufthansy, odpowiedzialna za zrównoważony rozwój. – Nowa technologia imitująca skórę rekina i zastosowana w naszych samolotach pokazuje, co silni oraz wysoce innowacyjni partnerzy mogą wspólnie osiągnąć dla środowiska. Pomoże nam to osiągnąć nasz cel neutralności klimatycznej do 2050 roku – zapowiedziała Foerster.

– Przemysł lotniczy stoi aktualnie przed podobnymi wyzwaniami, co przemysł chemiczny. Mimo wysokich wymagań energetycznych należy dokonywać ciągłych postępów w zakresie ochrony klimatu. Dzięki ścisłej współpracy i pomyślnemu połączeniu naszego know-how w zakresie projektowania powierzchni i aerodynamiki, udało nam się teraz zrobić duży krok naprzód. Jest to doskonały przykład zrównoważonego rozwoju w praktyce, osiągniętego dzięki współpracy opartej na partnerstwie i innowacyjnym technologiom – stwierdził Markus Kamieth, członek zarządu BASF.

– Jesteśmy dumni, że w przyszłości będziemy w stanie obsługiwać całą naszą flotę frachtowców jeszcze wydajniej dzięki opracowanej technologii i zmniejszymy ślad węglowy. Inwestycje, których dokonaliśmy we wdrażaniu AeroSHARK w Lufthansa Cargo, świadomie potwierdzają nasze zaangażowanie w realizację celów ONZ dotyczących zrównoważonego rozwoju w zakresie działań na rzecz klimatu – wyjaśniła Dorothea von Boxberg, prezes Lufthansa Cargo, która oczekuje jeszcze na uzupełniający Supplemental Type Certificate (STC) dla frachtowców od Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA), wymagany do eksploatacji.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony