Partner serwisu

Loty uziemione po awarii kontroli ruchu lotniczego we Francji

Justyna Urbaniak 04.09.2019

Loty uziemione po awarii kontroli ruchu lotniczego we Francji
Lotnisko Paryż-Charles de Gaullefot. Bernard Lafond/ Flickr
Pasażerowie próbujący wrócić do Wielkiej Brytanii po wakacjach w Europie zostali uziemieni z powodu problemów z kontrolą ruchu lotniczego we Francji. Awaria miała miejsce w niedzielę 1 września. Z jej powodu loty w całej Europie zostały opóźnione lub odwołane.
Powodem awaria sprzętu ATC

Powodem opóźnień i odwołań lotów była „awaria komputera” co oznacza, że kontrolerzy ruchu lotniczego musieli ograniczyć usługi. Dotyczy to pasażerów linii Easyjet, Ryanair i British Airways. 

Aviation 24 donosi, że problem z komputerowymi systemami komunikacji we Francji oznacza, że tysiące wiadomości między liniami lotniczymi, samolotami i lotniskami nie są przesyłane do francuskich kontrolerów ruchu. 

Tuż po 9.20 rano lotnisko w Paryżu potwierdziło, że wystąpiła „awaria komputera krajowego związana z centralizacją planów lotów”, ale poinformowano też, że problem został już rozwiązany. Dodano, że nadal należy się spodziewać opóźnień, a pasażerowie powinni kierować wszelkie pytania do swoich linii lotniczych. Ryanair potwierdził informację o opóźnieniach w oświadczeniu.

– Z przykrością informujemy klientów, że doszło do poważnej awarii francuskiego sprzętu ATC wcześnie rano w niedzielę. Opóźnienia sięgają do 3 godzin. Serdecznie przepraszamy za opóźnienia ATC, które staramy się zminimalizować – poinformował Ryanair.

Brak odszkodowań za opóźnione loty

– Francja jest absolutnie w centrum europejskiej kontroli ruchu lotniczego – około 60 proc. wszystkich lotów EasyJet do dowolnego miejsca odbywa się przez terytorium Francji – poinformował Simon Calder, ekspert lotniczy. Poinformował on, że pasażerowie, których dotknęły opóźnienia, nie będą uprawnieni do odszkodowania. – To nie jest wina linii lotniczych – wyjaśnił ekspert.

Powiedział jednak, że linie lotnicze mają ścisły obowiązek zachowania ostrożności, co oznacza, że muszą zapewnić posiłki i, w razie potrzeby, zakwaterowanie pasażerom. – Muszą także dokonać zmiany rezerwacji na pierwszy dostępny lot, najlepiej tego samego dnia, nawet jeśli oznacza to zapłacenie pieniędzy rywalowi, aby zabrał cię do domu – wyjaśnił Calder.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony