Partner serwisu

Lotnisko w Pekinie na drodze do prześcignięcia portu w Atlancie

Justyna Urbaniak 05.02.2018

Lotnisko w Pekinie na drodze do prześcignięcia portu w Atlancie
fot. Shimin Gu, commons.wikimedia.org, GFDL 1.2
Międzynarodowe lotnisko w Pekinie jest o krok od zdobycia tytułu lotniska obsługującego największą liczbę pasażerów na świecie. Na razie prym wciąż wiedzie Port Lotniczy Hartsfield-Jackson Atlanta, ale wkrótce może on zostać zdetronizowany.
W poniedziałek lotnisko w Pekinie wydało oświadczenie, z którego wynika, że w całym 2017 roku obsłużono tu 95,8 mln pasażerów. Tak dobry wynik pozwolił na zmniejszenie dystansu między azjatyckim lotniskiem, a wiodącym prym pod względem liczby obsługiwanych pasażerów lotniskiem Hartsfield-Jackson Atlanta, którego liczba pasażerów w 2017 roku spadła, ale oscyluje wokół 100 mln pasażerów rocznie.

Przewiduje się, że Chiny będą wyprzedzać Stany Zjednoczone, jako największy na świecie rynek podróży lotniczych, już w 2022 roku. Aby poradzić sobie z gwałtownym wzrostem liczby lotów, Pekin buduje olbrzymie lotnisko o wartości 17,02 miliarda dolarów na południowych przedmieściach. Otwarcie lotniska planowane jest w przyszłym roku.

Nowy port lotniczy będzie obsługiwać nawet 100 milionów pasażerów rocznie, a według obecnych szacunków istniejące i nowe lotniska prawdopodobnie będą dzielić 170 milionów podróżnych rocznie do 2025 roku.

Nowe lotnisko zostało wyznaczone przez władze jako centrum dla członków sojuszu SkyTeam, globalnej grupy linii lotniczych obejmującej China Eastern Airlines Corp i China Southern Airlines Co.

Obydwaj chińscy przewoźnicy, będący własnością państwa, otrzymają pozwolenie na przejęcie 40 procent pasażerów lotniska, zyskując pożądane czasy (sloty) na start lub lądowanie w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Pekin dołączy także do listy wybranych dużych miast z dwoma lub nawet trzema międzynarodowymi portami lotniczymi. Podobnie jest obecnie z Londynem, Nowym Jorkiem, Tokio i Paryżem. Jednak w przeciwieństwie do Pekinu, te porty lotnicze zazwyczaj pełnią uzupełniające się role. A więc jedno z lotnisk zazwyczaj obsługuje połączenia międzynarodowe lub międzykontynentalne, podczas gdy drugie koncentruje się na lotach krajowych lub regionalnych.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Statystyki pasażerskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony