Partner serwisu

Lotnisko Chopina wprowadza nowe zasady przy odprawie granicznej

Rafał Dybiński 19.03.2020

Lotnisko Chopina wprowadza nowe zasady przy odprawie granicznej
fot. Chopin Airport
Warszawskie Lotnisko Chopina wystosowało oficjalny komunikat skierowany do wszystkich pasażerów powracających w ramach operacji #LOTdoDomu i oczekujących na odprawę graniczną.
"Działania prowadzone w ramach operacji #LOTdoDomu są działaniami nadzwyczajnymi, często jest to wyścig z czasem, aby zdążyć przed zamknięciem granic danego kraju i uratować jak najwięcej polskich obywateli przed niebezpieczeństwem pozostania za granicą bez środków do życia i bez jakiejkolwiek możliwości powrotu" - rozpoczęto w oświadczeniu.

"Jednocześnie w związku z zamknięciem granic Rzeczpospolitej Polskiej wszyscy przylatujący muszą przejść procedurę kontroli granicznej i sanitarnej, po której zostają skierowani do kwarantanny domowej. Procedura ta zajmuje więcej czasu niż dotychczasowe odprawy realizowane w miesiącach przed epidemią. Powoduje to zgromadzenie większej liczby osób oczekujących na odprawę, które motywowane chęcią jak najszybszego opuszczenia lotniska po długiej podróży, nie zawsze respektują wskazówki dotyczące zachowania bezpiecznych odstępów w kolejce" – podkreślono w komunikacie.

"W celu zmniejszenia liczby oczekujących w jednym pomieszczeniu na terminalu konieczne bywa także spowolnienie przemieszczania się pasażerów, w wyniku czego oczekują dłużej na wyjście z samolotu lub na wyjście z autobusu. Aby zminimalizować zagrożenie wynikające ze skumulowania dużej liczby osób oczekujących na odprawę graniczną służby lotniska wspólnie z LOT Polish Airlines i Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wprowadzają nowe rozwiązania:

1) Koordynację rozkładów lotów i bieżącej kolejki przylotów w taki sposób, aby minimalizować ryzyko ich kumulacji.

2) Koordynację przewożenia pasażerów do Terminalu (stąd może zaistnieć konieczność oczekiwania w samolocie, lub autobusie) oraz rozdzielenie lotów pomiędzy różne strefy odprawy granicznej.

3) Ograniczenie liczby osób transportowanych w autobusach o ponad połowę – do maksymalnie 50 osób.

4) Specjalne oznakowanie na podłodze wskazujące kolejkowanie do kontroli paszportowej w celu zachowania odległości między pasażerami.

5) Komunikaty graficzne i głosowe przypominające o konieczności zachowania odległości.

6) Na terenie terminala znajdują się również dozowniki z płynem dezynfekującym, które są na bieżąco uzupełniane.

7) Pasażerowie mają dostęp do wody do picia i wydzielone poczekalnie z miejscami do siedzenia (z zachowaniem odstępu), które pozwalają w spokoju poczekać na swoją kolej do odprawy.

"Wszystkie wprowadzone działania nie będą skuteczne bez współpracy i dyscypliny z Państwa strony. Dlatego bardzo prosimy o stosowanie się do następujących zaleceń" – zaapelowano. 

1) Bezwzględne i szybkie stosowanie się do poleceń wydawanych przez załogi pokładowe, służby lotniska i funkcjonariuszy Straży Granicznej.

2) Spokojne oczekiwanie bez opuszczania miejsca siedzącego, od momentu, gdy samolot wylądował i stoi na płycie, aż do momentu przekazania informacji przez załogę samolotu, że można rozpocząć opuszczanie samolotu.

3) Spokojne oczekiwanie w autobusie stojącym przy terminalu. Zajmowanie miejsca w kolejce do odprawy granicznej z zachowanie odstępów minimum 1 metra.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony