Partner serwisu

LOT: SP-LVB po przeglądzie w CSAT. Wszystkie MAX-y wykonują loty z pasażerami

Avgeek 30.04.2021

LOT: SP-LVB po przeglądzie w CSAT. Wszystkie MAX-y wykonują loty z pasażerami
fot. Piotr Bożyk
Do czterech boeingów 737 MAX 8 (SP-LVA, SP-LVC, SP-LVD i SP-LVF) Polskich Linii Lotniczych LOT dołączył ostatnio, po przeglądzie w Czech Airlines Technics (CSAT), piąty o rejestracji SP-LVB. Obecnie wszystkie posiadane przez PLL LOT MAX-y wykonują połączenia z pasażerami.
Pierwszy MAX LOT-u (SP-LVD) wystartował w środę (24 marca) po godzinie 16:45 z Warszawy do Oslo w rejs z pasażerami, inaugurując tym samym powrót MAX-ów do obsługi regularnych połączeń polskiego przewoźnika. Od tamtego dnia MAX-y w zależności od zapotrzebowania wykonują rejsy do wybranych miast w Europie, ale także krajowych połączeń dostępnych w ofercie LOT-u. Przed rejsem z pasażerami każda z maszyn przeszła wymagane przez regulatora lotniczego EASA modyfikacje. Ponadto, dbając o maksymalny poziom bezpieczeństwa i komfort pasażerów, LOT zdecydował się dodatkowo skierować każdy z pięciu MAXów na przegląd ciężki i oblot techniczny potwierdzający pełną funkcjonalność i bezpieczeństwo samolotu w powietrzu.

W piątek 26 marca pierwszy rejs na tej samej rotacji wykonał samolot o rejestracji SP-LVF. Trzeci 737 MAX powrócił 11 kwietnia wykonując rejs na rotacji do Paryża. Natomiast czwarty MAX o rejestracji SP-LVA wykonał 19 kwietnia pierwszy rejs do Londynu (LHR). Ostatni z pięciu lotowskich MAX-ów SP-LVB dołączył do pozostałych 29 kwietnia br.

Sytuacja z 737 MAX we flocie PLL LOT:

  • 737 MAX 8 – SP-LVA – 19.04 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Londyn (LHR)
  • 737 MAX 8 – SP-LVB – 29.04 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa - Wrocław
  • 737 MAX 8 – SP-LVC – 11.04 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Paryż
  • 737 MAX 8 – SP-LVD – 24.03 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Oslo
  • 737 MAX 8 – SP-LVF – 26.03 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Oslo
Flota PLL LOT składa się obecnie z 73 samolotów: sześciu boeingów B737-800, pięciu B737 MAX 8, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9, 12 DeHavilland Dash 8-400, sześciu embraerów E170, 10 E175, czterech E190 oraz 15 E195. Przewoźnik oczekuje na dostawę 12 maszyn: dwóch boeingów B787-9 Dreamliner oraz 10 B737 MAX 8.

CSAT zapewnia obsługę boeingów 737 MAX, pierwszym klientem LOT

Czech Airlines Technics (CSAT) będzie zapewniać klientom obsługę techniczną boeinga 737 MAX. Dzięki nowemu zezwoleniu otrzymanemu od Urzędu Lotnictwa Cywilnego Republiki Czeskiej, CSAT rozszerzył ofertę usług świadczonych przez swój dział obsługi technicznej. Remonty najnowocześniejszej wersji tego typu samolotu będą wykonywane w hangarze Czech MRO na lotnisku Václava Havla w Pradze. Polskie Linie Lotnicze LOT zostały pierwszym klientem dla B737 MAX w połowie kwietnia 2021 r.

– Samoloty boeing 737 MAX trafiają do flot linii lotniczych na całym świecie. Dlatego uznaliśmy, że teraz jest właściwy moment, aby rozszerzyć nasze portfolio usług o ten typ samolotu, oferując tym samym klientom naszą pomoc przy ich stopniowym powrocie do służby. Ponadto, cichsze, bardziej ekonomiczne i bardziej przyjazne dla środowiska samoloty będą coraz bardziej poszukiwane ze względu na obecną sytuację w lotnictwie i większy nacisk na zrównoważone podróżowanie. W związku z tym staną się one również przyszłym kierunkiem rozwoju naszego działu podstawowej obsługi technicznej – powiedział Pavel Haleš, prezes zarządu Czech Airlines Technics.

Polskie Linie Lotnicze LOT są pierwszym klientem, z którym CSAT zawarł umowę o współpracy po uzyskaniu nowej autoryzacji. Od połowy kwietnia 2021 r. mechanicy CSAT wykonywali przegląd 737-8 MAX (SP-LVB) dla polskiego narodowego przewoźnika. Jest to historycznie pierwszy remont tego typu samolotu wykonywany w hangarze F w Pradze. Ponadto, rozszerzenie portfolio usług w zakresie obsługi technicznej będzie sprzyjać długofalowej współpracy nie tylko z LOT-em, ale również z innymi klientami z segmentu przewoźników lotniczych i firm leasingowych.

W ubiegłym roku, pomimo pandemii COVID-19, która miała duży wpływ na cały sektor lotniczy, Czech Airlines Technics zdołał z powodzeniem wykonać ponad 70 przeglądów na samolotach boeing 737, airbus A320 i ATR 42/72. Finnair, Transavia Airlines, Czech Airlines, Smartwings i NEOS to jedni z najważniejszych klientów Czech Airlines Technics w dziale obsługi technicznej. W 2020 roku zespół mechaników CSAT pracował również nad projektami dla nowych klientów, a mianowicie Jet2.com, Austrian Airlines oraz klientów zarówno z sektora rządowego, jak i prywatnego.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony