Partner serwisu

LOT przebazował ostatniego B737 MAX do Lublina

Avgeek 29.05.2020

arrow
arrow
LOT przebazował ostatniego B737 MAX do Lublina
fot. Piotr Bożyk-PAŻP
LOT przebazował ostatniego B737 MAX do Lublina
LOT przebazował ostatniego B737 MAX do Lublina
LOT przebazował ostatniego B737 MAX do Lublina
LOT przebazował ostatniego B737 MAX do Lublina
W czerwcu ubiegłego roku LOT podjął decyzję o przebazowaniu swoich uziemionych pięciu samolotów Boeing 737 MAX 8 do Lublina. Dziś (29 maja) ostatni z nich trafił na lubelskie lotnisko.
Na lubelskim lotnisku znajdowały się do tej pory cztery maszyny 737 MAX 8: SP-LVA, SP-LVB, SP-LVC oraz SP-LVD. Kolejna, piąta maszyna (SP-LVF) dołączyła do nich w piątek 29 maja (rejs LO9001). Warto dodać, że w Renton, gdzie znajduje się linia montażu końcowego B737, stoją cztery kolejne B737 MAX w pełnych barwach LOT-u:

  • SP-LVE – pierwszy lot techniczny 7 czerwca 2019 r.
  • SP-LVG – pierwszy lot techniczny 17 marca 2019 r.
  • SP-LVH – pierwszy lot techniczny 25 kwietnia 2019 r.
  • SP-LVI – pierwszy lot techniczny 16 maja 2019 r.
Łącznie LOT ma posiadać 15 takich maszyn, które docelowo zastąpią we flocie B737-400, a w przyszłości także B737-800. Nowe Boeingi 737 MAX 8 w konfiguracji LOT-u są wyposażone w 186 foteli, a ich kabina to nowoczesny Boeing Sky Interior. Samolot napędzają dwa silniki nowej generacji CFM LEAP-1B. Według Boeinga, w przypadku MAX-a średnie zużycie paliwa jest niższe o ponad 20-25 proc. niż dla 737-400 i 15-20 proc. niższe niż w B737-800NG. Silniki nowej generacji zastosowane w Maksie umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co sprawia, że samolot jest cichszy, bardziej wydajny i przyjazny środowisku.

14 miesięcy temu, 13 marca 2019 r., zostały ostatecznie i globalne uziemione wszystkie Boeingi B737 MAX. Decyzja była podjęta po kolejnej katastrofie tej maszyny jaka wydarzyła się kilka dni wcześniej, a dokładnie 10 marca 2019 r., kiedy rozbił się 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines. Eksperci i analitycy branży lotniczej twierdzili, że linie lotnicze muszą się przygotować na bardzo długie opóźnienia powrotu 737 MAX, ponieważ FAA i EASA zobowiązały się rozwiązać wszystkie znalezione kwestie dotyczące bezpieczeństwa, zanim pozwolą samolotom wrócić do wykonywania rejsów z pasażerami. No i niestety doczekaliśmy się rocznicy. Więcej na temat całej sytuacji z B737 MAX w naszym podsumowaniu "To już rok od globalnego uziemienia Boeinga 737 MAX".

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo