LOT przebazował ostatniego B737 MAX do Lublina



fot. Piotr Bożyk-PAŻP

fot. Piotr Bożyk-PAŻP

fot. Piotr Bożyk-PAŻP

fot. Piotr Bożyk-PAŻP




Pasażer i linie lotnicze
W czerwcu ubiegłego roku LOT podjął decyzję o przebazowaniu swoich uziemionych pięciu samolotów Boeing 737 MAX 8 do Lublina. Dziś (29 maja) ostatni z nich trafił na lubelskie lotnisko.
Na lubelskim lotnisku znajdowały się do tej pory cztery maszyny 737 MAX 8: SP-LVA, SP-LVB, SP-LVC oraz SP-LVD. Kolejna, piąta maszyna (SP-LVF) dołączyła do nich w piątek 29 maja (rejs LO9001). Warto dodać, że w Renton, gdzie znajduje się linia montażu końcowego B737, stoją cztery kolejne B737 MAX w pełnych barwach LOT-u:
14 miesięcy temu, 13 marca 2019 r., zostały ostatecznie i globalne uziemione wszystkie Boeingi B737 MAX. Decyzja była podjęta po kolejnej katastrofie tej maszyny jaka wydarzyła się kilka dni wcześniej, a dokładnie 10 marca 2019 r., kiedy rozbił się 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines. Eksperci i analitycy branży lotniczej twierdzili, że linie lotnicze muszą się przygotować na bardzo długie opóźnienia powrotu 737 MAX, ponieważ FAA i EASA zobowiązały się rozwiązać wszystkie znalezione kwestie dotyczące bezpieczeństwa, zanim pozwolą samolotom wrócić do wykonywania rejsów z pasażerami. No i niestety doczekaliśmy się rocznicy. Więcej na temat całej sytuacji z B737 MAX w naszym podsumowaniu "To już rok od globalnego uziemienia Boeinga 737 MAX".
- SP-LVE – pierwszy lot techniczny 7 czerwca 2019 r.
- SP-LVG – pierwszy lot techniczny 17 marca 2019 r.
- SP-LVH – pierwszy lot techniczny 25 kwietnia 2019 r.
- SP-LVI – pierwszy lot techniczny 16 maja 2019 r.
14 miesięcy temu, 13 marca 2019 r., zostały ostatecznie i globalne uziemione wszystkie Boeingi B737 MAX. Decyzja była podjęta po kolejnej katastrofie tej maszyny jaka wydarzyła się kilka dni wcześniej, a dokładnie 10 marca 2019 r., kiedy rozbił się 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines. Eksperci i analitycy branży lotniczej twierdzili, że linie lotnicze muszą się przygotować na bardzo długie opóźnienia powrotu 737 MAX, ponieważ FAA i EASA zobowiązały się rozwiązać wszystkie znalezione kwestie dotyczące bezpieczeństwa, zanim pozwolą samolotom wrócić do wykonywania rejsów z pasażerami. No i niestety doczekaliśmy się rocznicy. Więcej na temat całej sytuacji z B737 MAX w naszym podsumowaniu "To już rok od globalnego uziemienia Boeinga 737 MAX".
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo

LOT: 2-3 mln zamiast 12 mln przewiezionych pasażerów. Eksperci: Żadna linia nie ma dobrego wyniku
68

Consumer Choice Center pisze list otwarty do prezesów linii lotniczych. Chodzi o zwroty i vouchery
0
