Partner serwisu

LOT: 8,5 tysiąca pasażerów skorzystało z akcji #LOTdoDomu (aktualizacja)

Emilia Derewienko 18.03.2020

LOT: 8,5 tysiąca pasażerów skorzystało z akcji #LOTdoDomu (aktualizacja)
fot. Piotr Bożyk
W związku z trwającą pandemią koronawirusa i zamykaniu granic zewnętrznych – najpierw przez Polskę, a następnie przez Unię Europejską – Polskie Linie Lotnicze LOT prowadzą akcję, polegającą na przywożeniu rodaków do kraju. Przewoźnik jest także zaopatrzony w odpowiednie środki na czas rozprzestrzeniającego się wirusa.
LOT organizuje specjalne loty czarterowe w różne regiony świata, dzięki którym Polacy, przebywający za granicą, będą mogli wrócić do kraju. Kwestia stała się szczególnie ważna w ubiegły piątek, w związku z zapowiedzianym przez premiera Mateusza Morawieckiego zamknięciem granic i zakazem lotów międzynarodowych.

Akcja #LOTdoDomu trwa od niedzieli 15 marca. – W ciągu trzech pierwszych dni akcji #LOTdoDomu, Polskie Linie Lotnicze LOT przywiozły na pokładach swoich samolotów 8,5 tys. pasażerów – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Krzysztof Moczulski, dyrektor biura produktu narodowego przewoźnika. Zapytany o prognozy dalszych transportów pasażerów do kraju, Moczulski powiedział, że „zapotrzebowanie stale napływa do linii”. Do tej pory, czyli od 15 do 17 marca włącznie wykonanych zostało 56 rejsów w akcji LOTdoDomu, a kolejnych 34 jest planowanych do realizacji jeszcze dzisiaj.

Moczulski zapewnił, że załogi PLL LOT są odpowiednio chronione przed zagrożeniem epidemiologicznym. – Na bieżąco zapewniamy załogom żele antybakteryjne, maseczki i specjalne rękawice. Mamy również maseczki dostępne dla pasażerów. Nasze samoloty są także wyposażone w specjalne filtry HEPA pozwalające usunąć 99,99 proc. wszystkich zanieczyszczeń i wirusów z powietrza na pokładzie, a po każdym powrocie do Warszawy, są dezynfekowane – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Pasażerowie mogą liczyć na poważne potraktowanie kwestii epidemiologicznej także w przypadku serwisu pokładowego. – Na pokładzie wprowadziliśmy zasadę zerowego kontaktu, co jest szczególnie ważne w trakcie serwisu pokładowego. W trakcie rejsów czarterowych jedzenie jest podawane w szczelnie zamkniętych opakowaniach, a śmieci zostawiane są na pokładzie samolotu i sprzątane dopiero po wylądowaniu – zaznaczył Krzysztof Moczulski.

– Operacja #LOTdoDomu to dziś jedyny sposób na umożliwienie powrotu do domu tysięcy Polaków, którzy pozostali poza granicami kraju. Organizacja tej operacji jest ogromnym wyzwaniem nie tylko ze względu na zamkniętą przestrzeń powietrzną wielu krajów, ale także z uwagi na fakt, że odbieramy naszych rodaków także z tych portów, które nie są regularnymi destynacjami LOT-u. To wymaga ogromnego zaangażowania służb dyplomatycznych, uzyskania licznych zgód i zapewnienia pełnego zaplecza technicznego. Dziękuję całej załodze PLL LOT za zaangażowanie w tę niezwykle ważną, trudną i bezprecedensową w skali świata operację – podkreśla w przesłanym przez spółkę komunikacie kapitan Tadeusz Wrona, pilot Polskich Linii Lotniczych LOT.

– A w wyniku wstrzymania ruchu lotniczego, nawet kilkaset tysięcy Polaków mogło być pozbawionych możliwości powrotu do Polski. Dlatego operacja #LOTdoDomu to projekt wyjątkowy, bezprecedensowy i po raz pierwszy w historii działalności naszych linii lotniczych, prowadzony na taką skalę – dodaje Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych w Polskiej Grupie Lotniczej. 

Z połączeń powrotnych LOT-u mogą skorzystać obywatele polscy oraz uprawnieni do tego cudzoziemcy, czyli małżonkowie obywateli polskich, dzieci obywateli polskich, osoby posiadające Kartę Polaka oraz osoby posiadające prawo stałego lub czasowego pobytu na terenie RP lub pozwolenie na pracę.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony