Partner serwisu

Linie Middle East Airlines zamawiają A330neo

Piotr Bożyk 13.12.2018

Linie Middle East Airlines zamawiają A330neo
fot. Piotr Bożyk
Middle East Airlines (MEA), narodowy przewoźnik Libanu, podpisał umowę zakupu czterech airbusów A330-900neo. Zakup samolotów został poprzedzony podpisaniem kontraktu z Rolls-Royce'em na dostawę silników Trent 7000. Umowę sfinalizował Saad Hariri, premier Libanu.
A330neo dla rozwoju siatki połączeń

Ogłoszenie zakupu stanowi ważny krok w strategii ekspansji dalekodystansowej Middle East Airlines. Wybór większego A330-900neo, a nie mniejszego A330-800neo, świadczy, że przewoźnik (obecnie lata na A330-200) chce powiększać swoją flotę, a nie ją odświeżać. Linia z Libanu posiada zamówionych łącznie 15 airbusów: 11 A321neo oraz cztery A330-900neo. Dostawy nowych A321 maszyn rozpoczną się w styczniu 2020 r. i potrwają półtora roku, natomiast nowe A330neo trafią do przewoźnika w latach 2021-2022.

– Chcemy się rozwijać i sądzimy, że dzięki A330neo będzie w stanie zaoferować wiele tras dalekodystansowych przy jednoczesnej obniżce kosztów operacyjnych. Jesteśmy też pierwszą linią lotniczą na Bliskim Wschodzie, która oferuje produkt kabiny samolotu szerokokadłubowego w maszynie wąskokadłubowej. Tak też będzie w A321neo. Nasza wyjątkowo wygodna i przestronna kabina połączona z systemem rozrywki pokładowej w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesu MEA – powiedział Mohamad El Hout, prezes Middle East Airlines.

Obecnie flota przewoźnika składa się z 18 airbusów: 13 A320 oraz pięciu A330-200. MEA posiada także dwa biznesowe embraery Legacy 500.

A330 – najpopularniejszy szerokokadłubowiec Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten pierwszy zmniejszy zużycie paliwa o 10 proc. a ten ostatni o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km).

Więcej na temat nowego A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo".
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony