Partner serwisu

Linie LATAM zmodernizują ponad 200 samolotów z rodziny A320

inf. pras 23.09.2021

Linie LATAM zmodernizują ponad 200 samolotów z rodziny A320
fot. LATAM
Linie lotnicze LATAM zamierzają wyposażyć flotę posiadanych samolotów z rodziny A320 w opracowaną w Airbusie funkcję „Descent Profile Optimization” (DPO), pozwalającą oszczędzać paliwo. Modernizacja zostanie wdrożona w ponad 200 odrzutowcach.
Wszystkie zestawy sprzętowe wymagane do instalacji oprogramowania DPO we flocie LATAM będą dostarczane pomiędzy końcem 2021 roku a początkiem 2022 roku.

Funkcja DPO pozwala samolotom schodzić z wysokości przelotowej przy użyciu wyłącznie ciągu silnika na biegu jałowym, co zmniejsza zużycie paliwa, skutkując tym samym proporcjonalnym zmniejszeniem emisji CO2 i NOx (tlenku azotu). Aby jeszcze bardziej zredukować zużycie paliwa, DPO maksymalizuje czas spędzony na efektywnym poziomie przelotu (więc załoga nie zaczyna zniżania za wcześnie), a następnie minimalizuje czas spędzany na nieefektywnym etapie „wyrównywania” trajektorii lotu maszyny na końcowym etapie zniżania (gdy silniki samolotu wytwarzają ciąg, aby utrzymać właściwy poziom lotu w gęstym powietrzu) przed ostatecznym podejściem do lądowania.

Optymalizacja trajektorii lotu samolotu jest jednym z kluczowych czynników dalszej poprawy efektywności, czemu służy także współpraca z organami kontroli ruchu lotniczego (ATM).

Optymalizując trajektorie lotu samolotów i redukując przepływ paliwa do silników - związany z ustawieniem ich ciągu na biegu jałowym podczas zniżania - dzięki funkcji DPO - LATAM Airlines uzyskają ponad 100 ton oszczędności paliwa rocznie na samolot, w tym na zatłoczonych lotniskach, takich jak Lima, Santiago i São Paulo. Zmniejszy to emisje CO2 o ponad 300 ton rocznie w przeliczeniu na samolot, co stanowić będzie znaczący wkład w bardziej zrównoważone operacje lotnicze, redukując emisję CO2 przez całą flotę maszyn A320 LATAM o 60 tys. ton rocznie.

DPO jest jednym z kilku rozwiązań optymalizacji operacji lotniczych oferowanych przez Airbus i jego spółkę zależną, Navblue, świadczącą usługi lotnicze. Wraz z ulepszonym zarządzaniem ruchem lotniczym te rozwiązania oszczędzające paliwo umożliwiają użytkownikom samolotów rozpoczęcie dekarbonizacji lotnictwa już teraz.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony