Partner serwisu

Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)

Piotr Bożyk 20.04.2019

arrow
arrow
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
AW609 Fot. Leonardo
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo: Rusza produkcja AW609. Dostawy od 2020 roku (ZDJĘCIA)
Leonardo Helicopters poinformował, że w tym tygodniu rozpoczęła się produkcja wiropłatu AgustaWestland AW609 w zakładach w Filadelfii. Najnowszy produkt ma uzyskać certyfikację typu pod koniec tego roku, a pierwsza dostawa zaplanowana jest w drugim kwartale 2020 r. To bardzo dobre wiadomości płynące z opóźnionego kilka lat programu AW609.
AW609 TiltRotor to samolot hybrydowy o konstrukcji podobnej do opracowanego dla sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych V-22 Osprey. Maszyna Leonardo AgustaWestland powstała głównie z myślą o rynku cywilnym. Samoloty mają być używane przede wszystkim do przelotów pasażerskich, vip, operacji poszukiwawczo-ratowniczych, a także w przemyśle naftowym i gazowym. Nowa maszyna może latać z lądowisk, co znacznie ułatwia korzystanie i skraca czas podróży. AW609 może również zaoszczędzić cenny czas w procesie transplantologii. Samolot może odebrać np. serce dawcy z lądowiska szpitalnego i szybko przelecieć bezpośrednio do innego szpitala oddalonego o prawie 1000 mil, całkowicie omijając lotniska.

Pierwszy na świecie cywilny samolot hybrydowy jest produkowany w Stanach Zjednoczonych przez włoskiego giganta lotniczego Leonardo. Firma poinformowała, że rozpoczęła budowę pierwszego seryjnego modelu AW609 w tym tygodniu w swojej fabryce w Filadelfii. Samolot AW609 napędzają dwa silniki Pratt & Whitney Canada PT6C-67A, każdy o mocy 1447 kW, co pozwala na rozwinięcie prędkości przelotowej 482 km/h. Maszyna może przewieźć do 9 pasażerów na dystans 1490 km. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, AW609 uzyska certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa pod koniec tego roku i wejdzie do służby w 2020 r.

– AW609 stanowi, z technologicznego punktu widzenia, duży przełom. Otrzymujemy pozytywne liczby z przeprowadzanych przez nas testów w locie. Zrobiliśmy więc ważny i znaczący postęp. Certyfikujemy nowy śmigłowiec, ale jednocześnie także samolot turbośmigłowy. To nie jest łatwa ścieżka, ponieważ poświadczamy unikalny produkt, dlatego Leonardo bardzo blisko współpracuje z FAA w celu określenia przepisów dla tego nowego typu samolotu. W tej części niestety spotykamy się z wieloma przeszkodami i trudnościami – powiedział telewizji CNN Gian Piero Cutillo, dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony