Partner serwisu

Leasingodawcy oczekują niewielkich dostaw samolotów w 2020 roku

Emilia Derewienko 06.05.2020

Leasingodawcy oczekują niewielkich dostaw samolotów w 2020 roku
Fot. Boeing
Liderzy branży leasingowej uważają, że dostawy nowych odrzutowców będą w roku 2020 znacznie utrudnione. Problemem jest niepewność co do popytu na kolejne samoloty i trudności w łańcuchu dostaw, spowodowane trwającą pandemią koronawirusa.
Dyrektor wykonawczy BOC Aviation, Robert Martin, przewidział, że w sumie dostawy Airbusa i Boeinga mogą sięgnąć od 600 do tysiąca sztuk. Z kolei dyrektor generalny DAE Capital, Firoz Tarapore, stwierdził, że w najbliższych miesiącach kluczowe będzie załagodzenie obostrzeń i ograniczeń transportowych. Przyznał jednak, że trudno sobie wyobrazić imponującą liczbę dostaw samolotów w 2020 roku.

Europejski producent, Airbus, jeszcze przed kryzysem przewidział na 2020 rok 880 dostaw. Boeing z kolei zawiesił wytyczne, jako że jego wąskokadłubowiec, B737 MAX jest uziemiony od przeszło roku. Zarówno Boeing, jak i Airbus, mają zaniżone plany produkcji.

W obu firmach niepokojące są plany redukcji etatów, właśnie ze względu na zmniejszoną produkcję samolotów. Airbus już zapowiedział, że w lecie zwolnić może nawet 10 tys. ze 135 tys. zatrudnionych w zakładach producenta. Jak na razie firma zdecydowała się wysłać kilka tysięcy pracowników z walijskiej fabryki na przymusowe urlopy.

Boeing z kolei informował o planach zwolnienia nawet 10 proc. swoich zatrudnionych, pracujących przy lotnictwie cywilnym. Zwolnienia wpłynęłyby na jednostkę produkującą uziemione MAX-y, a także samoloty typu B787 Dreamliner i 777. Redukcja miejsc pracy może dotyczyć nawet 7 tys. pracowników. Boeing zatrudnia ponad 160 tys. osób na całym świecie, w tym 70 tys. w stanie Waszyngton, gdzie montowana jest większość samolotów cywilnych.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo