Partner serwisu

KrasAvia wzmacnia regionalne loty na Syberii dzięki ATR 72-500

Avgeek 08.02.2021

KrasAvia wzmacnia regionalne loty na Syberii dzięki ATR 72-500
Fot. KrasAvia
Rosyjska KrasAvia rozpoczęła eksploatację swoich dwóch pierwszych samolotów ATR 72-500. To także pierwsze maszyny ATR jakie kiedykolwiek zarejestrowano w Rosji. Nowe samoloty pozwolą linii wzmocnić regionalne loty na Syberii, a także zapoczątkują odświeżanie floty, której trzon tworzą wysłużone radzieckie maszyny.
KrasAvia to linia lotnicza z siedzibą w Krasnojarsku, trzecim co do wielkości mieście na Syberii, liczącym około 1,1 miliona mieszkańców. Przewoźnik obsługuje obecnie regularne i czarterowe loty helikopterami i samolotami na trasach regionalnych na daleką północ Rosji ze swojego hubu w Krasnojarsku. Dwa ATR-y 72-500 zostały zakupione z drugiej ręki od szwedzkiej firmy leasingowej Erik Thun, a umowę zaaranżował Bertrand Lattes Aviation Capital (BLAC). Samoloty mają po 10 lat, ich numery seryjne to 917 i 930, a na pokład zabierają 72 pasażerów (2-2). Wcześniej latały dla linii Golden Air, Blue1, a ostatnio dla Braathens Regional.

Usługi lotnicze mają kluczowe znaczenie dla obsługi odległych regionów Syberii, a ich trudne środowisko wymaga wszechstronnych i niezawodnych samolotów zdolnych do startu i lądowania w ekstremalnie niskich temperaturach. Trasa z Krasnojarska do Chatangi (Khatangi), w pobliżu Oceanu Arktycznego, to jedna z najdłuższych zaplanowanych tras ATR o długości 1822 km (984 NM) co daje czterogodzinny lot.

– Nabycie dwóch ATR-ów 72-500 pokazuje, że coraz bardziej angażujemy się w ulepszanie naszej floty i oferowanie naszym pasażerom lepszych wrażeń z lotu. Zastąpią one nasze mniejsze turbośmigłowe antonowy An-24 i An-26, które mają już ponad 40 lat służby za sobą. Dzięki wszechstronności ATR-a 72-500 oraz nowoczesnej i przestronnej kabinie będziemy nadal wspierać potrzeby społeczności syberyjskich w zakresie łączności, zwiększając liczbę foteli i zapewniając wyższy standard komfortu – powiedział Andrey Egorov, dyrektor generalny KrasAvia.

– Wszystkie regiony zasługują na taką samą możliwość bycia częścią połączonego świata, a samoloty ATR wykazują niezrównane wyniki w zakresie odpowiedzialnego łączenia ludzi i firm. Wprowadzenie tych samolotów do użytku jest bardzo istotne, ponieważ KrasAvia jest pierwszą państwową linią lotniczą w Rosji, która zakupiła i obsługuje ATR-a – powiedział Stefano Bortoli, dyrektor generalny ATR Aircraft.

KrasAvia jest trzecim operatorem ATR w Rosji, po UTair i NordStar, które posiadają kolejno flotę 15 ATR-ów 72-500 i pięciu ATR-ów 42-500. Łączna flota latających ATR-ów w Rosji liczy obecnie 22 samoloty, a ich wszechstronność operacyjna i niezawodność stanowią mocne atuty ich operatorów z korzyścią dla społeczności, którym służą. Pierwsze dwa ATR-y KrasAvii, to także pierwsze maszyny ATR na rosyjskich rejestracjach (RA-67610 oraz RA-67611).

KrasAvia i jej flota

KrasAvia to rosyjska regionalna linia lotnicza z siedzibą w Krasnojarsku, która zapewnia regionalne przewozy pasażerskie i cargo. Powstała w roku 1956 jako część Aerofłotu pod nazwą Turinskaja. W 2002 jej nazwa zmieniła się na Evenkia Avia, a potem ostatecznie w 2007 r. została przemianowana na KrasAvia. Główną działalnością są wewnątrzregionalne loty o znaczeniu społecznym samolotami i helikopterami na dalekiej północy terytorium Kraju Krasnojarskiego. KrasAvia wykonuje również loty czarterowe w interesie klientów – dużych firm z branży surowcowej oraz innych przedsiębiorstw komercyjnych.

Flota linii składa się z 54 samolotów: dwóch ATR-ów 72-500, dwóch antonowów An-2, trzech An-24RV, czterech An-26B, pięciu maszyn LETL-410 Turbolet, 28 śmigłowców Mi-8T/Mi-17, jednego Jakowlewa Jak-40 oraz dziewięciu Jak-42.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony