Partner serwisu

Kraków: W lutym 26-procentowy wzrost liczby pasażerów

Red. ed 03.03.2020

Kraków: W lutym 26-procentowy wzrost liczby pasażerów
Fot. J. Krawczyk, Kraków Airport/ Facebook
W lutym z usług krakowskiego lotniska skorzystało 654 666 pasażerów, to 26-proc. wzrost w stosunku do lutego 2019 roku, czyli o 136 tyś. więcej pasażerów. Łącznie od początku 2020 roku obsłużono 1 283 572 pasażerów.
– Luty to miesiąc w którym pasażerowie chętnie korzystali z usług lotniczych wybierając się na zimowy odpoczynek. Największą popularnością wśród nowych krajów dostępnych w ofercie Kraków Airport cieszyła się Islandia – mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport. – Priorytetem Kraków Airport zawsze jest bezpieczeństwo oraz wysoka jakość obsługi pasażerów. Nowe samoobsługowe stanowiska to odpowiedź na zapotrzebowanie pasażerów na nowoczesne rozwiązania ułatwiające podróż – dodaje.

W lutym Kraków Airport jako pierwsze lotnisko w Polsce uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu (self-service bag drop), pozwalające na szybką i komfortową obsługę bagażową przed wylotem.
Usługa self-service bag drop (SBD) jest najnowocześniejszą formą nadawania bagażu przez pasażera, oszczędzającą czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie. Pierwszym przewoźnikiem, który korzysta z uruchomionych w lutym w Kraków Airport 10 samoobsługowych stanowisk nadawania bagażu jest linia lotnicza Wizz Air.

Instrukcja obsługi jest bardzo prosta. Pasażer po odprawieniu się, np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż, postępując zgodnie z prostą instrukcją, wybierając jeden z 8 dostępnych języków: polski, angielski, niemiecki, francuski, norweski, włoski, hiszpański lub ukraiński. Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej. Następnie pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na taśmie. Proces SBD jest intuicyjny, skraca czas nadawania bagażu do 20 sekund.

W pierwszym okresie funkcjonowania SBD, pasażer ma możliwość skorzystania z pomocy obsługi, zarówno Kraków Airport, jak i firmy handlingowej. SBD nie dotyczy ponadwymiarowego bagażu np. wózków dziecięcych oraz zwierząt.

Także od 23 lutego liniami Ryanair z połączenia z Krakowa do Podgoricy w Czarnogórze można skorzystać dwa razy w ciągu tygodnia.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Statystyki pasażerskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony