Partner serwisu

Kraków Airport doceniony przez pasażerów

Justyna Urbaniak 19.10.2017

Kraków Airport doceniony przez pasażerów
fot. Port Lotniczy Kraków-Balice
Kraków Airport zdobył nagrodę ASQ Awards 2016 za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa – Best Improvement by Region. Nagrodę przyznaje Airport Council International (Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych), na podstawie ankiet wypełnianych przez pasażerów na poszczególnych lotniskach.
W badaniu ASQ bierze udział ponad 280 lotnisk z całego świata. W 2017 roku Kraków Airport był jednym ze 108 europejskich portów lotniczych biorących udział w badaniu ASQ, a jednocześnie jednym z 22 lotnisk w kategorii rocznego ruchu pasażerskiego od 2 do 5 mln. Badanie ASQ wyznacza światowe standardy pomiaru satysfakcji pasażerów z jakości usług świadczonych w portach lotniczych. Krakowskie lotnisko przystąpiło do programu w 2007 r., już rok po jego uruchomieniu i do tej pory jest jedynym lotniskiem w Polsce, które nieprzerwanie bierze w nim udział.

Nagroda za skomunikowanie lotniska i obsługę
 
W ubiegłym roku od stycznia do grudnia przeprowadzono wśród pasażerów 1400 ankiet. W każdym kwartale przyznawane przez pasażerów oceny były coraz wyższe, co  odzwierciedlało kolejne etapy oddawanej pasażerom nowej infrastruktury. Pasażerowie pozytywnie ocenili w ankiecie dojazd do portu lotniczego, nie bez znaczenie są więc wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w wewnętrznym układzie komunikacyjnym, nowy parking, a także połączenie kolejowe na lotnisko. Elementem badania ASQ był również obsługa pasażera i dbałość o podnoszenie standardów obsługi klienta.

Pasażerowie przyznają oceny w skali od 1 do 5 za poszczególne obszary działalności portu lotniczego. Najważniejszym wskaźnikiem ankiety, jest ogólne zadowolenie pasażera. W 2016 roku wskaźnik ten wyniósł 3,93 i był najwyższym wynikiem zanotowanym od momentu przystąpienia przez Kraków Airport do programu. Dla porównania, w 2015 roku wynosił on 3,53 a w 2014 roku 3,60. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Kraków Airport uzyskał współczynnik ogólnej satysfakcji pasażera na średnim poziomie wynoszącym 4,17.

Lotniska z najlepszymi praktykami

ASQ to jedyny na świecie program badania pasażerów na lotnisku w dniu ich podróży. Każdego roku, w ramach programu wykonuje się 600.000 indywidualnych badań w 41 językach w 84 krajach. W ramach programu badane są opinie pasażerów w ramach 34 kluczowych wskaźników m.in. są to dostęp do lotniska, check-in, kontrola bezpieczeństwa, toalety, sklepy i restauracje. Każdy port lotniczy korzysta z identycznej ankiety. Na ich podstawie powstała baza danych branży, która pozwala porównać poszczególne lotniska do innych portów lotniczych na całym świecie. Program ASQ posiada również funkcję, która ułatwia dzielenie się wiedzą i wymianę informacji o najlepszych praktykach pomiędzy zarządzającymi poszczególnymi portami lotniczymi.
 
Nagrody ASQ są wręczane tym lotniskom, których klienci przyznali najwyższe oceny w ciągu roku. Poszczególne kategorie ustalono w taki sposób, aby móc nagrodzić osiągnięcia różnej wielkości lotnisk w poszczególnych regionach.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony