Partner serwisu

Kolejny A320neo dołączył do floty Wizz Air. 1000. odrzutowiec z silnikiem Pratt & Whitney

Redakcja/inf. pras. 30.04.2022

Kolejny A320neo dołączył do floty Wizz Air. 1000. odrzutowiec z silnikiem Pratt & Whitney
fot. Wizz Air
Linie lotnicze Wizz Air świętują wprowadzenie do floty nowego airbusa A320neo napędzanego silnikami GTF. Jest to 1000. odrzutowiec tej wersji wyposażony w GTF dostarczony przez Pratt & Whitney. Dołączy do floty już 153. samolotów przewoźnika.
Wizz Air wybrał ultranowoczesne i wydajne silniki GTF firmy Pratt & Whitney do zasilania 276 samolotów z rodziny A320neo, z których dotychczas dostarczono już 54. Niskokosztowiec korzysta również z silników Pratt & Whitney - V2500® - w swoich 105 maszynach A320ceo.

Silnik GTF Pratt & Whitney umacnia pozycję Wizz Air jako jednej z linii lotniczych na świecie rozwijających się w najbardziej zrównoważony sposób – poprzez redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla przez samoloty z rodziny Airbus A320neo o 16 proc., regulowanych emisji o połowę oraz poziom hałasu o 75 proc. Wizz Air zobowiązuje się do ponad trzykrotnego zwiększenia swojej floty, dzięki zamówieniu 378
najnowocześniejszych samolotów z rodziny A320. Pozwoli to tanim liniom lotniczym z Europy Środkowo-Wschodniej na dalsze zmniejszanie wpływu na środowisko o 25 proc. dla każdego pasażera do 2030 roku.

– Z radością witamy 1000. samolot z rodziny A320neo wyposażony w silniki GTF. Wiodąca w branży technologia zastosowana w silniku GTF pomaga napędzać nasz rozwój, jednocześnie pozwalając na stałe zmniejszanie naszego wpływu na środowisko i dalszą redukcję kosztów operacyjnych. Dzięki naszej współpracy z Pratt & Whitney podróże lotnicze stają się przystępne dla większej liczby osób niż kiedykolwiek
wcześniej. Obecnie jesteśmy partnerami w działaniach na rzecz pomocy ukraińskim braciom i siostrom, aby mogli dotrzeć do bezpiecznych miejsca docelowych – podkreślił Owain Jones, członek zarządu ds. rozwoju węgierskiego niskokosztowca. 

Wizz Air obsługuje już flotę 153. airbusów wersji A320 i A321. Przewoźnik zamówił łącznie 329 samolotów z rodziny Airbus neo, wyposażonych w wiodące na rynku technologie lotnicze i silniki najnowszej generacji.  Celem tanich linii z Europy Środkowo-Wschodniej jest posiadanie do 2030 roku 500 samolotów i zrównoważony rozwój. Pratt & Whitney jest z kolei światowym liderem w projektowaniu, produkcji i serwisie silników
lotniczych i śmigłowców oraz pomocniczych zespołów napędowych.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony