Partner serwisu

KLM celebruje 102. urodziny pamiątkową figurką budynku kina Tuschinski

inf. pras 11.10.2021

KLM celebruje 102. urodziny pamiątkową figurką budynku kina Tuschinski
fot. KLM
Holenderskie Linie Lotnicze KLM wypuszczają na rynek kolejny model z liczącej już 102 eksponaty kolekcji niebieskich ceramicznych „domków”. Delft Blue House – miniatura zabytkowego budynku wykonana z holenderskiego fajansu, jest nie tylko miłą pamiątką wręczaną pasażerom klasy biznes, ale też marketingowym symbolem firmy, która 7 października obchodziła swoje 102. urodziny.
W tym roku do kolekcji trafiła figurka budynku kina Tuschinski w Amsterdamie, które za trzy tygodnie obchodzi swoje setne urodziny. To wspaniałe kino otworzył 28 października 1921 roku polski imigrant Abraham Icek Tuschinski, który wcześniej wraz z Hermannem Ehrlichem i Hermannem Gerschtanowitzem stworzył imperium kinowe w Rotterdamie.

Najpiękniejsze kino na świecie

Tworząc oryginalny budynek, jego projektanci połączyli kilka stylów architektonicznych: Szkołę Amsterdamską, secesję i art deco. Nie bez znaczenia był też osobisty gust pochodzącego z Brzezin pod Łodzią krawca, który stał się milionerem i kinowym potentatem.

Kombinację stylów widać zarówno w monumentalnej fasadzie, jak i całym budynku w postaci kolorowych murali, ręcznie tkanych dywanów i w nastrojowym blasku ozdobnych lamp. Nie bez powodu, w tym roku brytyjski magazyn Time Out okrzyknął obiekt najpiękniejszym kinem na świecie.

Kinowy potentat Abraham Tuschinski organizował gale premier filmowych w Rotterdamie i Amsterdamie, które przyciągały największe międzynarodowe gwiazdy. Jako pierwszy wprowadził do Holandii słynny czerwony dywan. Aktualnie kino Tuschinski jest nadal działającym i jednym z lepiej zachowanych teatrów filmowych w Europie, które za sprawą nowego właściciela nosi nazwę Pathé Tuschinski.

– KLM świętuje swoje 102. urodziny. Świat stopniowo otwiera się na nowo, a my cieszymy się, że znowu możemy zabrać naszych klientów do wielu wspaniałych miejsc i obiektów kultury i sztuki, takich jak kino Tuschinski. Podobnie jak KLM, zabytkowy budynek kina ma długą historię, a jego twórca miał wizję, aby ofiarować swoim klientom niesamowite wrażenia w przytulnym otoczeniu domowego ciepła. To również wizja i cel KLM. Dlatego cieszymy się, że kino Tuschinski w postaci ceramicznej miniatury dołączyło do naszej kolekcji Delft Blue House – powiedział Pieter Elbers, prezes KLM. 

Oryginalna pamiątka z pokładu

Miniaturowe, niebieskie „domki” z ceramiki z Delft, zwane - Delft Blue Houses - to prawdopodobnie jeden z najciekawszych gadżetów lotniczych, który od 68 lat cieszy kolekcjonerów. W latach pięćdziesiątych XX w. linie KLM wpadły na pomysł, aby na zakończenie lotu wręczać swoim pasażerom pamiątkę, która nie tylko będzie miłym wspomnieniem podróży, ale też podkreśleniem holenderskiej tożsamości firmy i barwną
opowieścią o historii Holandii. Co roku, w dniu swoich urodzin 7 października KLM włącza do kolekcji nową miniaturkę, a zbiór liczy 102 modele, dokładnie tyle, ile lat mają narodowe linie lotnicze.

Charakterystyczne biało-niebieskie domki wykonane metodą fajansu ze słynącego z ceramiki miasta Delft, w środku kryją holenderski gin. Są to repliki zabytkowych, autentycznych kamienic, z których każda ma ciekawą historię. Ich pierwowzory można nadal oglądać „na żywo” w Amsterdamie i w innych miastach Holandii. KLM wręcza słynne domki na pamiątkę swoim pasażerom podróżującym w klasie biznes na trasach
międzykontynentalnych. Z biegiem lat miniaturowe kamieniczki stały się ważnym elementem marketingu linii. Co roku na pamiątkę lotu KLM do rąk pasażerów trafia ponad 800 tysięcy domków.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony