Partner serwisu

JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)

Avgeek 01.05.2021

arrow
arrow
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
Fot. JetBlue Airways
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
JetBlue Airways odebrały pierwszego airbusa A321LR z nowym wnętrzem kabiny Airspace (Zdjęcia)
Linia JetBlue Airways odebrała w czwartek (29 kwietnia) w Hamburgu pierwszego z 13 zamówionych airbusów A321 Long Range (LR). Maszyna numer jeden tego typu dla przewoźnika jest także pierwszą na świecie, która otrzymała nowy wystrój kabiny o nazwie Airpace. A321LR jest leasingowany od firmy AerCap a napędzają go najnowsze silniki Pratt & Whitney PW1100G.
Pierwszy A321neo Long Range linii JetBlue (N4022J) zabiera na pokład 138 pasażerów w komfortowym układzie dwóch klas podróży: 22 w klasie biznes "Mint suites" z fotelami z maszyn dalekodystansowych (1-1) oraz 114 w klasie ekonomicznej (3-3), tym 24 foteli z większą ilością miesjca " Even More® Space". Nowa kabina Airspace A321LR oferuje więcej przestrzeni osobistej, większe schowki na bagaże, zaawansowane oświetlenie kabiny LED oraz najnowocześniejszy pokładowy system rozrywki i łączności.

Warto przypomnieć, że linie JetBlue uzyskały na najbliższy sezon letni od Airport Coordination Limited (ACL) aż 270 slotów w porcie Londyn-Heathrow. Dzięki nim przewoźnik z Nowego Jorku uruchomi transatlantyckie rejsy do dwóch miast na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Loty te obsłużą właśnie airbusy A321LR.

- Dostawa naszego nowego A321LR wyznacza scenę dla nowej ery w JetBlue, w której mamy teraz samolot pozwalający nam rozwinąć skrzydła i stać się prawdziwie globalnym przewoźnikiem oferującym loty poza obie Ameryki po raz pierwszy w historii. A321LR oferujący zasięg samolotu szerokokadłubowego, ale z ekonomią samolotu wąskokadłubowego jest dla nas odpowiednią maszyną i pozwoli nam skutecznie konkurować w branży dzięki z naszym wielokrotnie nagradzanym usługom i niskimi cenami na lotach między USA a Londynem. Gratulujemy Airbusowi wprowadzenia do życia najbardziej ekscytującej i innowacyjnej kabiny samolotu wąskokadłubowego na świecie, a JetBlue jest zaszczycony, że może być pierwszym klientem Airspace w rodzinie A320 - powiedział Robin Hayes, dyrektor generalny JetBlue.

Pasażerowie samolotów A321LR linii JetBlue będą mogli także pozostawać w kontakcie ze światem podczas całego lotu dzięki nieograniczonemu, bezpłatnemu szybkiemu Wi-Fi. Ponadto będą mieli dostęp do wyselekcjonowanych kanałów TV nadawanych na żywo: CNN International, BBC, CNBC, Sky News i Sport24, a także obszernej biblioteki rozrywek multimedialnych dzięki ekranom wmontowanym w oparciach foteli. Fotele będą wyposażone w łatwo dostępne złącza zasilające, w tym gniazda AC i USB-C, co pozwoli utrzymać pełne naładowanie urządzeń osobistych.

Flota JetBlue Airways składa się obecnie z 272 samolotów: 130 airbusów A320, 63 A321, 16 A321neo, jednego A321LR, dwóch A220-300 oraz 60 embraerów E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę 142 airbusów: 68 A220-300, sześciu A321, 43 A321neo, 12 A321LR oraz 13 A321XLR.

Nowy poziom komfortu czyli nowa Airspace dla rodziny A320

Airspace dla rodziny A320neo posiada sporo zmian i oferuje wysoki poziom komfortu pasażerom, zgodny z kabinami szerokokadłubowych airbusów A330neo i A350:

  • przeprojektowana strefa wejściowa z konfigurowalnym oświetleniem powitalnym;
  • nowe, wyjątkowo duże schowki na bagaż podręczny "XL" - największe w swojej klasie;
  • zmieniona stylistyka ramek okiennych, które wpuszczają więcej światła do kabiny;
  • zintegrowane rolety okienne i nowe ściany boczne zapewniają elegancki, indywidualny wygląd i jeszcze więcej miejsca na ramiona;
  • nowe toalety z powłokami antybakteryjnymi i funkcjami bezdotykowymi;
  • lampa sufitowa z różnymi konfiguracjami światła oraz pełnokolorowe oświetlenie LED w całej kabinie.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszym artykule "Airbus: Krok bliżej do zupełnie nowych wrażeń kabiny Airspace A320neo (Zdjęcia)".

Wąskokadłubowy samolot na dalekie trasy

Wersja A321neo z maksymalną masą startową wynoszącą 97 ton ma największy zasięg ze wszystkich samolotów wąskokadłubowych dostępnych na rynku zarówno dziś, jak i w najbliższej przyszłości, dzięki czemu jest idealnie dostosowana do obsługi tras transatlantyckich i pozwoli liniom lotniczym wejść na nowe rynki długodystansowe, które były wcześniej niedostępne dla operatorów korzystających z samolotów wąskokadłubowych. Pierwszy tego typu samolot został dostarczony w listopadzie 2018 r. do izraelskiej linii Arkia.

A321LR jest wyposażony w trzy dodatkowe zbiorniki paliwa, a maksymalny zasięg tego wariantu to 4000 mil morskich (7408 km). Pojemność pokładu to opcja od 164 do 206 pasażerów (w tym możliwość instalacji 20 siedzeń rozkładanych do pełnej pozycji płaskiej z przodu maszyny) dzięki nowej kabinie Airbus Cabin-Flex (ACF), zapewniającej pasażerom najwyższy poziom komfortu, a liniom lotniczym – wysoką elastyczność i optymalizację kosztów.

Warto dodać, że przewoźnicy będą mieli możliwości wydłużenia zasięgu standardowego modelu A321neo do wersji LR, dzięki instalacji dodatkowych zbiorników na paliwo, choć na początku projektowania Airbus zarzekał się, że musi to być wykonane podczas montażu końcowego. Nowe maszyny będą posiadać także ETOPS 180 minut, czyli procedury (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) dające zdolność samolotu do bezpiecznego powrotu/dolotu na lotnisko po zaistnieniu jakichkolwiek problemów, w tym m.in. długie zawroty wykonywane np. na jednym silniku powyżej 60 minut od najbliższego (odpowiedniego dla maszyny) lotniska. Taka sytuacja ma miejsce głównie podczas rejsów transoceanicznych.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony