Partner serwisu

Jest drugi przetarg na budowę kolei do lotniska Rzeszów-Jasionka

Jakub Madrjas 03.06.2020

Jest drugi przetarg na budowę kolei do lotniska Rzeszów-Jasionka
fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły drugi przetarg na zaprojektowanie i budowę Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej w Rzeszowie wraz z linią do portu lotniczego Rzeszów-Jasionka. Pierwsze postępowanie unieważniono z powodu przekroczenia budżetu.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla projektu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Budowa/przebudowa infrastruktury torowej w związku z budową dodatkowych torów mijankowych, infrastruktury przystankowej oraz nowej linii kolejowej do Portu Lotniczego.

Pracę przy połączeniu do lotniska obejmą m. in. budowę ok. 5 km nowej linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, budowę przystanku osobowego Park Technologiczny, z budową peronu jednokrawędziowego o długości 100 m i szerokości 3 m, budowę Stacji Port Lotniczy, z budową peronu wyspowego, dwukrawędziowego o długości 100 m i szerokości 11,55 m, budowę czterech przejazdów kolejowo-drogowych oraz wiaduktu w ciągu projektowanej linii kolejowej nad DK nr 9.

Oprócz budowy nowej linii kolejowej modernizacja trzech istniejących

Oprócz linii do lotniska w ramach projektu wykonana zostanie przebudowa trzech linii kolejowych. Przebudowa linii nr 71 na odcinku st. Kolbuszowa – st. Rzeszów Główny (km 36,890 – km 66,311) obejmuje to regulację toru w rejonie dobudowanej infrastruktury, dobudowę toru na potrzeby mijanki na przystanku Zaczernie w km 60,165 (750 m) oraz na bocznicy szlakowej Widełka Orlen (800 m) w km 46,730, budowę peronu jednokrawędziowego na stacji Kolbuszowa w km 36+890, budowę trzech nowych przystanków osobowych z budową peronów jednokrawędziowych w km 39,967 Kolbuszowa Górna, w km 55,450 Głogów Małopolski Osiedle Niw w km 60+165 Zaczernie, w km 63,935 Rzeszów Północny oraz przebudowę mostu kolejowego w km 60,056 oraz budowę nowego mostu w km 60+438. Istniejące urządzenia jednodostępowej półsamoczynnej blokady liniowej zastąpione zostaną systemem samoczynnej,elektronicznej, trzystawnej,dwukierunkowej blokady liniowej z licznikowym systemem kontroli niezajętości torów.

Trzecie zadanie to przebudowa linii kolejowej nr 91 na odcinku st. Dębica – st. Przeworsk (km 110,665 –km 194,396). Obejmuje ono regulację toru w rejonie dobudowywanej infrastruktury, budowę czterech nowych przystanków osobowych z dwoma peronami jednokrawędziowymi w km 134,368 PO Sędziszów Małopolski Wschodni, w km 152,300 Nowy PO Rzeszów Dworzysko, w km 154,500 PO Rzeszów Północny w km 159,815 PO Rzeszów Wschodni oraz  budowę nowego przejścia podziemnego w km 152,360 i w km 159,880.

Z kolei przebudowa linii kolejowej nr 106 na odcinku st. Rzeszów Główny – st. Strzyżów n/Wisłokiem (km 0,475 – km 31,090) obejmuje regulację toru w rejonie dobudowywanej infrastruktury, wykup gruntów oraz dobudowę dodatkowych torów na przystankach: Rzeszów Politechnika, Lutoryż, Glinik Charzewski (Zaborów, dwa tory na potrzeby mijanki) oraz  stacji Strzyżów N/Wisłokiem, a także budowę pięciu nowych przystanków osobowych w km 0,635 Rzeszów Galeria, w km 2,951 Rzeszów Osiedle Dąbrowskiego, w km 7,594 Boguchwała,w km 11,421 Lutoryż, w km 28,600 Żarnowa. Projekt zakłada też budowę lub przebudowę peronów w km 25,066 na Glinik Charzewski (Zaborów,dwa perony jednokrawędziowe) oraz w km 31,089 na Stacji Strzyżów N/Wisłokiem (peron jednokrawędziowy) i przebudowę 5 przejazdów kolejowo-drogowych ze względu na przebudowę układu torowego, a także budowę lub przebudowę obiektów inżynieryjnych.

Na realizację wykonawca będzie miał 1020 dni. Otwarcie ofert zaplanowano na 6 lipca. Jedynym kryterium wyboru będzie cena. 

Pociągi już zamówione

Pierwszy przetarg na realizację tych prac, ogłoszony w październiku ubiegłego roku. Najtańsza oferta (warta 409 mln zł brutto), złożona przez należącą do inwestora spółkę PNUiK, przekraczała kosztorys (218 mln zł za zakres podstawowy) prawie dwukrotnie. Nawet aukcja elektroniczna nie zbliżyła poziomu cenowego ofert do możliwości zamawiającego na tyle, by rozstrzygnąć postępowanie i przetarg unieważniono 24 kwietnia.

Zapisana na liście Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wartość realizowanego przedsięwzięcia wynosi przeszło 300 mln zł, z czego 85 proc. kosztów kwalifikowanych pochodzić ma z dofinansowania unijnego (208 mln zł). W ramach projektu powstanie jeszcze baza taborowa dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Już wcześniej zamówiono tabor do obsługi połączeń - pierwsze zdjęcia nowych pociągów (Newag Impuls) prezentowaliśmy tutaj. Z kolei przetarg na obsługę operacyjną przewozów kolejowych przez okres pięciu lat w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej wygrało Polregio.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dojazdy do lotnisk
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony