Partner serwisu

Japan Airlines sugerują pasażerom… rezygnację z posiłków. Chcą ograniczyć marnowanie żywności

Emilia Derewienko 17.12.2020

Japan Airlines sugerują pasażerom… rezygnację z posiłków. Chcą ograniczyć marnowanie żywności
fot. Piotr Bożyk
Japan Airlines (JAL) proszą niektórych podróżnych, aby dokonali „etycznego wyboru”, rezygnując z posiłków na pokładzie swoich lotów. Przedstawiciele linii lotniczej twierdzą, że środek ten ma na celu ograniczenie marnowania żywności, a nie obniżenie kosztów – podaje CNN.
Przedstawiciel JAL wyjaśnia CNN, że opcja „etycznego wyboru” jest obecnie dostępna tylko w przypadku wybranych nocnych lotów nad Azją, ponieważ wielu pasażerów decyduje się przespać cały lot, zamiast budzić się na posiłek. Ponieważ japońskie linie przygotowują posiłek dla każdej osoby na pokładzie, pasażer, który woli przespać czas obiadu lub wiezie ze sobą przekąski z domu – dopuszcza się, zdaniem JAL, marnowania jedzenia.

Japan Airlines zainspirowały się wytycznymi ONZ, dotyczącymi zrównoważonego rozwoju. Jednym z ich filarów jest ograniczenie marnotrawienia żywności na całym świecie. W Japonii firmy stały się wręcz konkurencyjne w podejściu do realizacji tych celów.

Podobny program został po raz pierwszy wdrożony na próbę podczas rejsów między Bangkokiem a lotniskiem Haneda w Tokio, w listopadzie tego roku. Ten trwający pięć i pół godziny lot jest zazwyczaj całonocny – samolot wylatuje z Bangkoku o 22:40 i ląduje w Tokio o 5:40 następnego dnia. Z powodu pandemii na trasie podróżuje stosunkowo niewiele osób, co daje liniom lotniczym możliwość stopniowego wdrażania programu.

Goście mogą zrezygnować z posiłków z wyprzedzeniem, odwiedzając stronę internetową JAL lub dzwoniąc do linii lotniczych po potwierdzeniu rezerwacji lotu – podobnie jak w przypadku wcześniejszego zamówienia posiłku wegetariańskiego lub koszernego. Podczas gdy wiele linii lotniczych oferuje możliwość odmówienia jedzenia podczas lotu, podejście JAL oznacza, że żadne dodatkowe posiłki nie są przygotowywane, a następnie wyrzucane.

Oprócz opcji pomijania posiłków, JAL przetwarza także mundury inżyniera konserwatora na dźwiękochłonne włókno bawełniane, a stewardessy używają podczas lotu iPadów, aby ograniczyć drukowanie menu.
I nie jest to jedyna nowa inicjatywa JAL w 2020 roku. We wrześniu linia lotnicza zrezygnowała ze zwrotu „panie i panowie” i przeszła na bardziej neutralne pod względem płci powitania, takie jak „uwaga wszyscy pasażerowie”.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony