Partner serwisu

Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines

Rafał Dybiński 07.08.2020

arrow
arrow
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
fot. Prawa autorskie: Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Jak hibernuje się samolot? Fotoreportaż Brussels Airlines
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 uziemiła wiele samolotów na całym świecie. Spotkało to także maszyny należące do Brussels Airlines, które zostały zaparkowane na płycie lotniska w Brukseli, tworząc niecodzienny widok.
Uziemienie samolotu jest długim procesem, a maszyna pozostająca na ziemi wymaga stałych przeglądów. Podobnie czasochłonne jest przygotowanie do ponownego wzbicia się w powietrze. Sprawdzenia wymagają systemy komputerowe samolotu, kabina pilotów, a także wszelkie elementy silnika i podwozia.

Zespoły konserwacyjne i inżynieryjne Brussels Airlines skrupulatnie przestrzegały instrukcji producenta, w tym przypadku airbusa, aby mieć pewność, że maszyny A330 były bezpieczne przechowywane. Wszystkie okna były zaklejone taśmą, aby zapobiec odbarwieniu wnętrza przez światło słoneczne. Podwozia i silniki były dokładnie zasłonięte, aby ptaki nie mogły w nich gniazdować i aby zapobiec korozji. Wszystkie siedzenia były również zakryte, aby zachować ich czystość. Każdego dnia trzeba było lekko obracać koła, aby nie zużyły się pod ciężarem samolotu. Stosowne inspekcje i testy były regularnie przeprowadzane każdego tygodnia.

Wszystko to stworzyło niezwykły, ale spektakularny widok na lotnisku w Brukseli. Ponieważ lotnisko nie było przystosowane do parkowania tak wielu samolotów w tym samym czasie, droga kołowania musiała być oczyszczona. wznowienie operacji lotniczych po 12 tygodniach hibernacji nie następuje z dnia na dzień. Wyprowadzenie samolotu z trybu parkowania i przywrócenie mu zdolności do lotu zajmuje mniej więcej tyle samo czasu, co jego parkowanie.

"Rozpakowanie" samolotu i przywrócenie mu zdatności do lotu również zajmuje około 200 roboczogodzin. Począwszy od testowania wszystkich systemów komputerowych, przez przygotowanie kabiny, aż po zdjęcie zabezpieczeń podwozia i silników. Nic w lotnictwie nie może być pozostawione przypadkowi. Galeria wyjątkowych zdjęć powyżej pokazuje cały i niesamowity proces.

Brussels Airlines to narodowe linie lotnicze Belgii, łączące stolicę Unii Europejskiej z ponad 80 miejscami docelowymi, z których siedemnaście znajduje się w Afryce Subsaharyjskiej, a trzy w Ameryce Północnej. Przewoźnik zatrudnia w sumie 4000 pracowników, a jego flota składa się z 48 samolotów, które wykonują codziennie około 250 lotów, przewożąc 10 mln pasażerów rocznie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony