Partner serwisu

Itaka oferuje rejsy Dreamlinerem PLL LOT także na Malediwy

Redakcja 29.01.2021

Itaka oferuje rejsy Dreamlinerem PLL LOT także na Malediwy
fot. Piotr Bożyk
Biuro podróży Itaka oferuje rejsy Dreamlinerem Polskich Linii Lotniczych LOT na Malediwy. Boeingi 787-9 narodowego przewoźnika znad Wisły latają na rzecz touroperatora także do Punta Cana na Dominikanie i na Zanzibar.
"Bez międzylądowań, z mniejszymi turbulencjami, komfortowo i wygodnie. W samolocie czeka na Ciebie dużo przestrzeni, indywidualny monitor z systemem rozrywki i smaczny catering. Więc śmiało" - zachęca Itaka swoich klientów w mediach społecznościowych.

Połączenia na Dominikanę i na Zanzibar miały być realizowane od 20 grudnia ubiegłego roku airbusem A330-200, należącym do linii Luke Air. Maszyna producenta z Tuluzy nigdy jednak nie dotarła do Polski, a włoski przewoźnik, który poprzednio funkcjonował pod nazwą Blue Panorama, korzystał na tych trasach z wynajętego od linii Privilege Style boeinga 777.

Luke Air ma problemy z zarejestrowaniem swoich A330-200 na Malcie i według nieoficjalnych źródeł jednym z pomysłów na tę sytuację jest próba starania się o polski certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC). PLL LOT przejęły więc połączenie od włoskich linii lotniczych i wróciły w ten sposób do współpracy z touroperatorem. Itaka to największy polski organizator podróży turystycznych. Touroperator do obsługi swoich rejsów korzysta również z usług takich linii lotniczych jak Enter Air czy Smartwings.

A330-200 linii Luke Air był wcześniej użytkowany przez Qatar Airways. Samolot został pomalowany w nowe barwy w Dublinie. Maszyna posiadała katarską rejestrację A7-ACA (MSN 473), którą zastąpi maltańska 9H-RTU i jest leasingowana przewoźnikowi przez irlandzką firmę Castlelake. Drugi A330-200 również latał wcześniej dla Qatar Airways (jako A7-ACB), a także dla Air Italy (jako EI-GGN) i czeka teraz na maltańską rejestrację 9H-PTN. Samoloty A330-200 będą sukcesywnie zastępować wysłużone B767-300ER.

Luke Air miały zbazować w Polsce jednego z dwóch planowanych A330-200, który miał wykonywać trasy dalekodystansowe głównie z Lotniska Chopina. Włoski przewoźnik planował również zbazować cztery boeingi B737-800 w porcie Katowice-Pyrzowice. Jeden z nich miał realizować tylko nieregularne połączenie i pełnić bardziej funkcję zapasowego dla pozostałych trzech.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
PLL LOT
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony