Partner serwisu

Indonezja: Boeing 737-500 Sriwijaya Air rozbił się po starcie (Aktualizacja)

Avgeek 09.01.2021

arrow
arrow
Indonezja: Boeing 737-500 Sriwijaya Air rozbił się po starcie (Aktualizacja)
fot. Victor Gula
Indonezja: Boeing 737-500 Sriwijaya Air rozbił się po starcie (Aktualizacja)
Indonezja: Boeing 737-500 Sriwijaya Air rozbił się po starcie (Aktualizacja)
Indonezja: Boeing 737-500 Sriwijaya Air rozbił się po starcie (Aktualizacja)
Boeing 737-500 (PK-CLC) linii Sriwijaya Air wykonujący lot o numerze SJ182 z Dżakarty do Pontianak (Indonezja) z 56 pasażerami i 6 osobową załogą runął do Morza Jawajskiego około 11 mil na północ od międzynarodowego lotniska Sokarno w Dżakarcie. Tam też kontakt radarowy i radiowy z samolotem zostały utracone o godzinie 14:40 czasu lokalnego (8: 40 czasu polskiego). Znaleziono pierwsze szczątki maszyny.
Aktualizacja 10 stycznia 2021 r. godz. 12:00

Informacje z Aviation Safety Network: Władze Indonezji potwierdziły, że utracono kontakt z samolotem Boeing 737-500 Sriwijaya Air (SJ182). W oświadczeniu prasowym linia Sriwijaya Air poinformowała, że na pokładzie samolotu B737-500 (PK-CLC) o numerze rejsu SJ182 znajdowały się 62 osoby: sześciu aktywnych członków załogi, a także 40 dorosłych, siedmioro dzieci, trzy niemowlęta oraz sześciu członków załogi podróżujących jako pasażerowie (tzw. deadheading employee).

Indonezyjska agencja SAR - BASARNAS poinformowała o znalezieniu większej liczby szczątków należących do zaginionego boeinga 737. Działania wyszukiwania będą kontynuowane przez całą noc. Poinformowano także o tym, że nurkowie zlokalizowali fragmenty wraku B737 na głębokości 23 metrów. Dowódca wojskowego zespołu poszukiwawczego zgłosił również, że wykryto sygnał lokalizacyjny jednego z rejestratorów lotu (CVR lub FDR). Wcześniej znaleziono pływające szczątki (metal, kable, trap ratunkowy).

Wypadek lotu SJ182 Sriwijaya Air był 10. najgorszym śmiertelnym wypadkiem samolotu pasażerskiego w Indonezji. Od 1946 roku doszło tam do 91 wypadków samolotów pasażerskich w których pasażerowie ponieśli śmierć.


Informacje z avherald.com: Jest nadzieja, że czarną skrzynkę uda się odzyskać do wieczora 10 stycznia. Statki i nurkowie znaleźli już część ciał oraz ubrań ofiar, a także metalowe części, w tym fragmenty kadłuba. Części oraz szczątki ciał z miejsca katastrofy zostały przekazane lokalnym władzom. Indonezyjska KNKT (Krajowa Komisja ds. Bezpieczeństwa Transportu) wszczęła dochodzenie i ogłosiła, że w niedzielę (10 stycznia 2021) rozpoczną poszukiwania czarnych skrzynek. Popołudniem 10 stycznia KNKT oświadczyła, że znają już pozycje obu czarnych skrzynek.

Informacje z 9 stycznia 2021 r.

Informację o zerwaniu kontaktu z boeingiem 737 należącym do linii Sriwijaya Air podało indonezyjskie Ministerstwo Transportu. Maszyna, która straciła kontakt z wieżą na lotnisku w Dżakarcie to 27-letni Boeing 737-500 o rejestracji PK-CLC. Maszyna została zostarczona w maju 1994 r. do Continental Airlines, a następnie po połączeniu z United Airlines, od października 2010 r. latała w tej linii. 15 maja 2012 r. została dostarczona do Sriwijaya Air i otrzymała imię Citra.

Jak podaje Reuters, powołując się na serwis Flightradar24, samolot stracił ponad 10 000 stóp (3000 m) wysokości w mniej niż jedną minutę, około 4 minuty po odlocie z Dżakarty. Ostatni kontakt z załogą miał miejsce o godzinie 14:40 czasu lokalnego, czyli o 8:40 czasu polskiego.

Mieszkańcy pobliskich Tysiąca Wysp wypłynęli na morze w dwóch łodziach, kiedy usłyszeli dwie eksplozje, a następnie znaleźli szczątki na morzu. W tym czasie występował bardzo duży deszcz. Mieszkańcy zwrócili jedną z łodzi na swoje wyspy około 2 godziny później i zgłosili na policję. Druga łódź pozostaje na miejscu. Do tej pory mieszkańcy odzyskali fotele, kable, kieszenie i dżinsy pasażerów.

Kapitan statku z 28 załogą, który znajdował się około 6 mil od miejsca zderzenia w pobliżu wyspy Lancang, poinformował, że obserwował obiekt wpadający do wody i obrał kurs w kierunku miejsca zdarzenia. Znaleźli kamizelki ratunkowe, części ciał i szczątki samolotu. Statek obecnie utrzymuje pozycję około pół mili od obserwowanego miejsca katastrofy, aż do przybycia służb ratowniczych (Basarnas). W miejscu katastrofy woda ma głębokość od 15 do 16 metrów.

Według danych ADS-B samolot opuścił pas startowy Sokarno o oznaczeniu RWY 25R o godz. 07:36Z (8:36 czasu polskiego), wznosił się na wysokości 10600 stóp z prędkością 284 węzłów. Potem samolot zaczął opadać ze średnią prędkością opadania 26300 stóp na minutę.


Sriwijaya Air, to indonezyjska linia lotnicza z siedzibą w Dżakarcie założona w 2003 r. Obsługuje głównie połączenia krajowe oraz kilka międzynarodowych. Flota przewoźnika składa się obecnie z 18 boeingów 737: pięciu B737-500, 11 B737-800 oraz dwóch B737-900ER.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony