Partner serwisu

Indigo Partners zamawia 50 A321XLR, w tym 20 dla Wizza

Piotr Bożyk 19.06.2019

Indigo Partners zamawia 50 A321XLR, w tym 20 dla Wizza
Fot. Airbus Media
Firma Indigo Partners i jej trzy linie lotnicze zakupią 50 nowych samolotów dalekiego zasięgu airbus A321XLR. Memorandum ogłoszone w Paryżu obejmuje nowe zamówienia na 32 A321XLR i zamianę 18 istniejących zamówień z wersji A320neo.
Zamówienie 50 A321XLR zostanie rozdzielone następująco: 20 maszyn trafi do Wizz Air, 18 do linii Frontier i 12 do JetSMART. Nowa maszyna umożliwi producentowi z Tuluzy zachowanie dominacji w segmencie rynku samolotów dla 200-270 pasażerów, który zgodnie z analizami przedstawicieli branży może być w ciągu najbliższych 20 lat wart kilkadziesiąt miliardów dolarów. Więcej na temat nowego samolot w artykule "Airbus w Paryżu ogłasza A321XLR".

- A321XLR stanowi dla Wizz Aira znaczącą szansę na dalszą rozbudowę siatki i połączenie punktów na mapie Wizza, które są poza zasięgiem naszych obecnych maszyn. Obecnie latamy najdłuższe sektory po 5-6 godzin tras z ogromną satysfakcją dla naszych klientów, tak więc A321XLR rozszerzy naszą wyjątkową wartość i ofertę usług na trasach do 7-8 godzin lotu - powiedział József Váradi, prezes Wizzaira. To może sugerować, że węgierski przewoźnik jest zainteresowany otwarciem wielu połączeń np. z Budapesztu na wschodnie wybrzeże USA czy w kierunku Azji.

Indigo Partners to fundusz specjalizujący się w inwestycjach i podnoszeniu kapitału. Firma dokonuje inwestycji głównie w sektorze transportu lotniczego. Fundusz został założony w 2002 r. przez znanego w branży lotniczej Williama Franke'a, który kiedyś był szefem American West Airlines. Jego główna siedziba znajduje się w Phoenix w stanie Arizona. Kilka lat temu fundusz zainwestował w amerykańską linię Spirit Airlines, którą przekształcił w ultrataniego przewoźnika. Kolejna inwestycja dotyczyła linii Frontier Airlines, którą fundusz także przekształcił w ultratanią linię. Indigo Partners jest także jednym z głównych inwestorów węgierskiego Wizz Aira, który w Europie konkuruje z irlandzkim Ryanairem. Potem był zainteresowany LOT-em, ale ostatecznie do transakcji nie doszło, a firma zainwestowała w JetSMART, linię lotniczą z Chile.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Paris Air Show
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony