Partner serwisu

Grupa Lufthansa rozstaje się z GDS Sabre

Rafał Dybiński 16.05.2020

Grupa Lufthansa rozstaje się z GDS Sabre
fot. Piotr Bożyk
Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS i Brussels Airlines ujawniły w oficjalnym komunikacie informację o zerwaniu współpracy z Global Distribution System Sabre, wykorzystywanego przez biura podróży i firmy na całym świecie do wyszukiwania, cen, rezerwacji oraz usług turystycznych świadczonych przez linie lotnicze, hotele, wypożyczalnie samochodów, przewoźników kolejowych i operatorów wycieczek. Rozstanie nastąpi 30 czerwca bieżącego roku.
"Ważne jest w czasach niepewności, abyśmy w sposób terminowy i przejrzysty informowali o bieżących wydarzeniach. GDS Sabre wypowiedział umowę dystrybucyjną z liniami lotniczymi Grupy Lufthansa (Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS i Brussels Airlines) ze skutkiem od 30 czerwca 2020 roku. Grupa jest otwarta na konstruktywne, zorientowane na rozwiązania dyskusje i jest zaangażowana w polubowne rozmowy z Sabre w interesie użytkowników systemu. Niemniej jednak obecnie oceniamy alternatywy" – podkreślono w komunikacie.

Co to oznacza dla użytkowników GDS Sabre? Od 30 czerwca nie będą mogli zarezerwować lotów Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS lub Brussels Airlines. Nie jest także jasne, czy użytkownicy Sabre będą w stanie anulować, zwrócić pieniądze lub zmienić istniejące rezerwacje po 30 czerwca. Zostają im trzy opcje.

Pierwsza zakłada, że wciąż istnieje szansa na porozumienie ​Grupy ​Lufthansa i Sabre w ciągu półtora miesiąca, biorąc pod uwagę przedstawiony wcześniej komunikat. Grupa Lufthansa podkreśla w nim, że jest otwarta na konstruktywne, zorientowane na rozwiązania dyskusje i jest zaangażowana w polubowne rozmowy z Sabre. Wcześniej były już podobne przypadki, kiedy Air India i Amadeus zerwały współpracę, ale później wróciły do siebie.

Druga opcja zakłada skorzystanie z innego systemu rezerwacji. Użytkownik nie uzyska jednak wówczas pełnej oferty linii lotniczych. Niedostępne będą bowiem najtańsze taryfy "Economy Light". Ponadto trzeba się liczyć z dodatkową opłatą dystrybucyjną w wysokości 16 euro.

Trzecia opcja zachęca do systemu New Distribution Capability (NDC), w który inwestuje od kilku lat Grupa Lufthansa. Nowa technologia, umożliwiająca branży turystycznej zmianę sposobu sprzedaży detalicznej produktów lotniczych korporacjom i osobom podróżującym w interesach, zyskała już aprobatę 87 przewoźników powietrznych na całym świecie. Wiele z tych linii lotniczych, w tym przewoźnicy z Grupy Lufthansa, oferują już wyjątkowe taryfy i dodatki za pośrednictwem NDC, takie jak choćby WiFI, niedostępne nigdzie indziej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo