Partner serwisu

Grupa Lufthansa: Pierwszy pakiet restrukturyzacyjny

Avgeek 09.04.2020

Grupa Lufthansa: Pierwszy pakiet restrukturyzacyjny
fot. Piotr Bożyk
Zarząd Deutsche Lufthansa AG nie spodziewa się, że przemysł lotniczy szybko powróci do poziomu kryzysu sprzed koronawirusa. Według jego oceny miną miesiące, zanim globalne ograniczenia podróży zostaną całkowicie zniesione, a lata, zanim światowe zapotrzebowanie na podróże lotnicze powróci do poziomów sprzed kryzysu.
W oparciu o tę ocenę, zarząd Lufthansy podjął we wtorek (7 kwietnia) decyzję o szeroko zakrojonych działaniach mających na celu ograniczenie zdolności do lotów a także spraw administracyjnych w perspektywie długoterminowej. Podjęte teraz decyzje wpłyną na prawie wszystkie operacje lotnicze Grupy Lufthansy. Niemiecki przewoźnik poinformował, że flotę opuści sześć samolotów Airbus A380 i siedem A340-600 oraz pięć samolotów Boeing 747-400 zostanie na stałe wycofanych z eksploatacji. Ponadto 11 wąskokadłubowych airbusów A320 zostanie wycofanych z operacji krótkodystansowych. Flota linii Lufthasa składa się obecnie z 300 samolotów: 25 airbusów A319, 72 A320, 23 A320neo, 63 A321, pięciu A321neo, 15 A330, 34 A340 16 A350-900, 14 A380 oraz 13 boeingów B747-400 i 19 B747-8I.

Warto dodać, że sześć airbusów A380 było już zaplanowanych do sprzedaży Airbusowi w 2022 r., a sytuacja z epidemią koronawirusa tylko przyśpiesza wykonanie transakcji. Decyzja o wycofaniu siedmiu A340-600 i pięciu boeingów 747-400 została podjęta w oparciu o niekorzystne warunki środowiskowe i ekonomiczne tych typów samolotów. W związku z tą decyzją Lufthansa znacznie zmniejszy oferowanie w swoich hubach we Frankfurcie i Monachium. Ponadto Lufthansa Cityline ma wycofać również trzy airbusy A340-300. Ten regionalny przewoźnik od 2015 r. obsługuje cześć lotów dalekodystansowych dla Lufthansy.

Według informacji Eurowings będzie również zmniejszać liczbę swoich samolotów. W segmencie wąskokadłubowym planowane jest wycofanie kolejnych 10 A320. Zmniejszy się również działalność dalekodystansowa Eurowings prowadzona przez Lufthansę na zasadach komercyjnych. Ponadto realizacja celu Eurowings polegającego na łączeniu operacji lotniczych w jedną jednostkę, która została zdefiniowana przed kryzysem, zostanie teraz przyspieszona, a operacje lotnicze Germanwings zostaną przerwane. Przewoźnik nadmienia także, że wszystkie wynikające z tego opcje należy omówić z odpowiednimi związkami zawodowymi.

Programy restrukturyzacji rozpoczęte już przez Austrian Airlines i Brussels Airlines zostaną zintensyfikowane z powodu kryzysu koronawirusowego. Obie firmy pracują między innymi nad zmniejszeniem swojej floty. SWISS International Air Lines dostosuje również wielkość swojej floty, opóźniając dostawy nowych samolotów wąskokadłubowych i rozważając wcześniejsze wycofanie najstarszych samolotów. Ponadto linie lotnicze Lufthansa Group rozwiązały już prawie wszystkie umowy typu wet lease z innymi liniami lotniczymi.

Dla Lufthansy cel pozostaje taki sam dla wszystkich pracowników dotkniętych środkami restrukturyzacyjnymi. Linia chce zaoferować jak największej liczbie osób kontynuowanie zatrudnienia w Grupie Lufthansy. Dlatego rozmowy ze związkami zawodowymi i radami pracowniczymi powinny zostać szybko zorganizowane w celu omówienia m.in. nowych modeli zatrudnienia w celu utrzymania jak największej liczby miejsc pracy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony