Partner serwisu

Grupa eSky wchodzi na cztery nowe rynki w Afryce

Rafał Dybiński 14.10.2020

Grupa eSky wchodzi na cztery nowe rynki w Afryce
fot. eSky
Mimo panującej epidemii Grupa eSky kontynuuje swoją strategię ekspansji międzynarodowej. Po zeszłorocznym debiucie w Republice Południowej Afryki, w tym roku rozpoczyna działalność w czterech nowych krajach afrykańskich – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii.
Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku, jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. Airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 r. – dodaje Łukasz Neska.

Rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach afrykańskich podyktowane jest analizami penetracji rynku i jego rentownością. W 2019 roku w samym Egipcie branża turystyczna wygenerowała ponad 29,5 mld dolarów PKB i uplasowała się na 4. pozycji w rankingu najbardziej dochodowych w kraju, wyprzedzając branżę retail i usług finansowych. Co ciekawe, od zniesienia lockdown, w Egipcie stale rośnie liczba miejsc w samolotach (Airline- seat capacity), przy czym 94% pochodzi z rejsów międzynarodowych.

W Maroku, Kenii i Nigerii branża turystyczna także jest niezwykle ważna dla gospodarek krajów – plasuje się na 4. pozycji, zaraz po rolnictwie, przemyśle samochodowym i górnictwie. Co więcej, na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża turystyczna generowała 1/4 nowych miejsc pracy w tych krajach.

Dywersyfikacja sprzedaży dzięki ekspansji

Dzięki wejściu na nowe rynki w 2020 r. Grupa eSky obecna będzie na prawie 60 rynkach światowych. W 2019 r. za 84% TTV Grupy eSky odpowiadały inne, niż Polska, kraje.



Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym corowym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w trzech krajach – Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA - dodaje Łukasz Neska, Wiceprezes eSky.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Cargo lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony