Partner serwisu

Flota ITA podwoi się za cztery lata dzięki A320neo i A330-900

Rafał Dybiński 24.07.2021

Flota ITA podwoi się za cztery lata dzięki A320neo i A330-900
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Italia Trasporto Aereo (ITA) zastąpią od 15 października Alitalię w roli narodowego przewoźnika powietrznego Włoch. Następca zainauguruje działalność z liczbą przejętych 52 samolotów. Flotę zamierza podwoić do 2025 roku, wykorzystując do tego celu kapitał startowy uzyskany od decydentów z Rzymu.
Według włoskich mediów ITA złożyła już wniosek o własny AOC (certyfikat przewoźnika lotniczego) i chce sprzedawać już od 15 sierpnia bilety na rejsy. Nowe linie lotnicze przejmą 85 proc. aktualnych slotów Alitalii w porcie Mediolan-Linate oraz 43 proc. slotów w porcie Rzym-Fiumicino.

Flota ITA w pierwszej fazie działalności będzie realizować rejsy z pomocą 45 wąskokadłubowych airbusów A319 i A320 oraz siedmiu szerokokadłubowych airbusów A330-200. Jak donosi "Air Finance Journal" wycofanych zostanie jedenaście boeingów 777-200ER, które mają średnio 18 lat.

Nowy narodowy przewoźnik Włoch powiększy już jednak w przyszłym roku flotę do 78 samolotów. Docelowy plan przewiduje nawet 105 maszyn w 2025 roku. Jakie odrzutowce wzmocnią więc szeregi ITA?

Na pewno wśród nowych samolotów nie zobaczymy w malowaniu przewoźnika kolejnych boeingów i embraerów, ponieważ zdecydowano się tylko na jednego producenta. Według doniesień niemieckiego serwisu aero.de ITA sonduje oferty od firm leasingowych na A320neo i A330-900. Część z nich to maszyny zwrócone leasingodawcom podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Ich atutem jest szybka dostępność, dlatego nowe linie lotnicze z Półwyspu Apenińskiego wybrały właśnie takie samoloty.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony