Partner serwisu

FedEx Express wzmacnia ofertę pomiędzy Azją a Europą

Redakcja/inf. pras. 02.07.2022

FedEx Express wzmacnia ofertę pomiędzy Azją a Europą
fot. FedEx Express
Linie lotnicze FedEx Express, spółka zależna FedEx i jedna z największych na świecie firm zajmująca się transportem ekspresowym, ogłosiła uruchomienie nowego połączenia pomiędzy Azją a Europą. Trasa zapewni lepsze usługi klientom w regionie Azji Północnej, w tym w Chinach i Japonii. Dzięki nowemu połączeniu zyskują również klienci z Singapuru, zdobywając dostęp do większej przepustowości w obszarze importu z Europy.
Dzięki dziesięciu lotom tygodniowo (z międzylądowaniem w japońskiej Osace), Pekin po raz pierwszy zyska bezpośrednią łączność z europejskim hubem FedEx Charles de Gaulle (CDG) w Paryżu. Oznacza to przede wszystkim większe korzyści dla klientów biznesowych, którym zależy na wysyłce towarów jeszcze tego samego dnia co wykonane przez ich klienta końcowego zamówienie. Dzięki wydłużeniu maksymalnego czasu odbioru dla przesyłek wychodzących tego samego dnia z Pekinu do Europy, klienci zyskają więcej czasu na przygotowanie przesyłek.

Zyskają również japońskie firmy, szczególnie te wysyłające przesyłki wrażliwe na czas trwania transportu lub takie, które wymagają rygorystycznej kontroli i monitorowania temperatury, np. przesyłki z sektora opieki zdrowotnej. Na uruchomieniu bezpośredniego połączenia między międzynarodowym lotniskiem Kansai, regionalnym hubem FedEx North Pacific i hubem CDG w Paryżu zyskują również podmioty wysyłające przesyłki o większej wadze.

Dodatkowo, raz w tygodniu samolot zapewnia bezpośrednie połączenie hubu FedEx Charles de Gaulle (CDG) z Singapurem, który jest drugim co do wielkości partnerem handlowym UE w regionie ASEAN . Nowe bezpośrednie połączenie zwiększa tygodniowe możliwości importowe Singapuru o blisko 50 ton (50 000 kilogramów).

– Jako jeden z najważniejszych szlaków handlowych na świecie, kierunek Azja-Europa jest miejscem, w którym w nadchodzących latach spotkają się mega-gospodarki. Zasadniczą rolę zaczynają odgrywać takie obszary jak dostęp do zwiększonej przepustowości czy lepszych usług oferujących wydłużone czasy odbiorów, co ma służyć wsparciu dzisiejszych potrzeb gospodarki na żądanie – powiedziała Kawal Preet, prezes regionu Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki (AMEA) w FedEx Express. –  Najnowsze połączenie to kolejny przykład naszych wysiłków na rzecz wzmocnienia oferty i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów. Wspiera zarówno importerów, jak i podmioty eksportujące w budowie bardziej elastycznych łańcuchów dostaw i zyskiwaniu lepszego dostępu do nowych rynków – dodała Preet. 

Wymiana handlowa między krajami Azji i Europy stanowi około połowy światowego handlu towarami, przy czym dynamiczne tempo wymiany ma swoje źródło w Chinach, drugiej co do wielkości gospodarki na świecie. W 2021 roku obrót między Chinami a Europą wzrósł do 800 miliardów dolarów i należy spodziewać się utrzymania rosnącego trendu. Wyniki z początku roku, kiedy w styczniu i lutym br. zanotowano 12-procentowy wzrost do 138 miliardów dolarów, jeszcze bardziej wzmacniają pozycję Chin jako największego partnera handlowego UE na świecie. Wymiana handlowa między pozostałymi rynkami azjatyckimi, takimi jak Japonia czy Singapur a Unią Europejską również wykazuje pozytywną dynamikę wzrostu.

Start nowego połączenia stanowi kolejny krok w rozwoju sieci lotniczej FedEx, a klientom daje możliwość pełnego wykorzystania potencjału, jaki drzemie w handlu transgranicznym. W ubiegłym roku FedEx wprowadził sześć nowych lotów międzykontynentalnych z regionu Azji i Pacyfiku (APAC), zapewniając blisko 2700 ton (2 690 000 kg) dodatkowej przepustowości, przy ponad 220 lotach tygodniowo do i z regionu APAC do USA i Europy. 
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Cargo lotnicze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony