Partner serwisu

Emirates: Wpłynęło 1,7 mln wniosków o zwrot pieniędzy

Red. ed 26.11.2020

Emirates: Wpłynęło 1,7 mln wniosków o zwrot pieniędzy
fot. Emirates
Linie Emirates zakończyły program, mający na celu rozpatrzenie zaległych wniosków o zwrot pieniędzy spowodowanych zakłóceniami podróży związanymi z pandemią. Przewoźnik zwrócił swoim klientom równowartość około 1,44 mld euro.
W ciągu 7 miesięcy, począwszy od kwietnia, linie Emirates otrzymały, zweryfikowały i przetworzyły prawie 1,7 miliona wniosków o zwrot pieniędzy. W rezultacie linie lotnicze zwróciły swoim klientom 6,3 mld AED, co stanowi równowartość około 1,4 mld euro. Z tej kwoty 4,7 mld AED (ponad 1 mld euro) otrzymali podróżni, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio u przewoźnika, a pozostałą część zwrócono za pośrednictwem biur podróży.

Ponadto Emirates obsłużyły ponad 130 tys. zapytań klientów i partnerskich biur podróży dotyczących zwrotów oraz dokonały zmian statusu prawie 4 mln kuponów lotniczych. W szczytowym okresie linie Emirates zatrudniały 110 pracowników zajmujących się weryfikacją i przetwarzaniem zwrotów, przed pandemią był to 19-osobowy zespół. Linie lotnicze przeniosły wewnętrznie obowiązki personelu, aby zwiększyć liczbę osób do pomocy przy wnioskach.

– W pierwszych miesiącach 2020 roku pandemia COVID-19 w znaczny sposób zakłóciła podróżowanie na całym świecie i doprowadziła do składania bezprecedensowej liczby wniosków o zwrot pieniędzy w branży lotniczej i turystycznej, także w Emirates. Była to trudna sytuacja, zwłaszcza w obliczu kryzysu finansowego spowodowanego drastycznym ograniczeniem operacji lotniczych. Podczas tych trudnych miesięcy, kiedy zajmowaliśmy się wpływem pandemii na naszą działalność, nigdy nie straciliśmy z oczu zaangażowania na rzecz naszych klientów – powiedział Tim Clark, prezes linii lotniczych Emirates.

Jak podkreślił, linie nadal notują większą liczbę zwrotów środków i próśb o zmianę kuponów lotniczych w porównaniu z okresami sprzed pandemii, ale teraz mają możliwość zarządzania nimi w ciągu 7 dni. – Pomogliśmy także pasażerom, którzy często z nami latają, wprowadziliśmy inne sposoby gromadzenia i wykorzystywania mil. Tym z naszych klientów, którzy nadal podróżują, linie Emirates zaoferowały pierwszą w branży bezpłatną globalną ochronę przed COVID-19, aby zapewnić im dodatkowy spokój. Wprowadziliśmy rygorystyczne środki bezpieczeństwa na ziemi i w powietrzu, a także upewniliśmy się, że informacje o najnowszych wymaganiach dotyczących podróży można łatwo znaleźć na naszej stronie internetowej – dodał Tim Clark.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo