Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną







Embraer ogłosił wczoraj (8 listopada) nową rodzinę samolotów koncepcyjnych, które są w fazie badań, aby pomóc branży lotniczej osiągnąć cel zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. Szczegóły dotyczące rodziny Energia, najnowszego programu firmy, dotyczącego zrównoważonego rozwoju w działaniu, były transmitowane na żywo za pośrednictwem YouTube z zakładu produkcyjnego Embraera w São José dos Campos.
Firma nawiązała współpracę z międzynarodowym konsorcjum uczelni inżynieryjnych, instytutów badań lotniczych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, aby lepiej zrozumieć pozyskiwanie energii, jej magazynowanie, zarządzanie temperaturą i ich zastosowania w zrównoważonym napędzie lotniczym.
Rodzina Energia składa się z czterech samolotów koncepcyjnych o różnych rozmiarach, które wykorzystują inne technologie napędu – elektryczne, wodorowe ogniwa paliwowe, dwupaliwową turbinę gazową i hybrydowo-elektryczną.
Energia Hybrid (E9-HE)
Energia Electric (E9-FE)
Energia H2 ogniwo paliwowe (E19-H2FC)
Energia H2 turbina gazowa (E50-H2GT)
Każdy samolot będzie teraz oceniany pod względem technicznym, a następnie komercyjnym.
- Naszą rolę postrzegamy jako twórcę nowatorskich technologii, które pomogą branży osiągnąć cele związane ze zrównoważonym rozwojem. Nie ma łatwego ani pojedynczego rozwiązania w dążeniu do osiągnięcia zerowej emisji netto. Nowe technologie i wspierająca je infrastruktura pojawią się z czasem, ale już teraz pracujemy nad udoskonaleniem pierwszych koncepcji samolotów, tych, które mogą zacząć redukować emisje raczej wcześniej niż później. Małe samoloty są idealnym miejscem do testowania i sprawdzania nowych technologii napędowych, aby potem można je było zastosować w większych samolotach. Dlatego właśnie nasza rodzina Energia jest tak ważną platformą - wyjaśnił powody stworzenia rodziny Energia, Luis Carlos Affonso, wiceprezes Embraera ds. inżynierii, technologii i strategii korporacyjnej.
- Będziemy świadkami wielkiej transformacji w naszej branży w kierunku bardziej zrównoważonego lotnictwa. Mając 50-letnie doświadczenie w projektowaniu, certyfikacji i obsłudze samolotów regionalnych, Embraer jest w wyjątkowej sytuacji, aby umożliwić wprowadzenie nowych przełomowych technologii ekologicznych - skomentował strategię firmy Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Chociaż samoloty Energia są nadal na desce kreślarskiej, Embraer poczynił już postępy w zakresie redukcji emisji zanieczyszczeń przez swoje samoloty. W swojej rodzinie samolotów E-Jet przetestował stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego (sustainable aviation fuel - SAF), które jest wytwarzane z estrów i kwasów tłuszczowych poddanych obróbce wodnej (HEFA), składające się głównie ze zużytego oleju spożywczego, a także innych tłuszczów odpadowych. Celem firmy jest to, aby wszystkie samoloty Embraer były kompatybilne z paliwem SAF do 2030 r. W sierpniu ubiegłego roku Embraer oblatał swój elektryczny samolot demonstracyjny, jednosilnikowy EMB-203 Ipanema, w 100 proc. zasilany energią elektryczną. Na 2025 rok planowany jest demonstracyjny wodorowy samolot na ogniwa paliwowe, a eVTOL, w pełni elektryczny, bezemisyjny pojazd pionowego startu i lądowania, jest opracowywany z myślą o wejściu do służby w 2026 r.
Więcej informacji na temat inicjatywy Embraer Sustainability in Action oraz specyfikacje każdego samolotu koncepcyjnego Energia można znaleźć na stronie EmbraerCommercialAviationSustainability.com.
Rodzina Energia składa się z czterech samolotów koncepcyjnych o różnych rozmiarach, które wykorzystują inne technologie napędu – elektryczne, wodorowe ogniwa paliwowe, dwupaliwową turbinę gazową i hybrydowo-elektryczną.
Energia Hybrid (E9-HE)
- napęd hybrydowo-elektryczny
- do 90 proc. redukcji emisji CO2
- 9 miejsc
- silniki montowane z tyłu
- gotowość technologiczna -2030 r.
Energia Electric (E9-FE)
- w pełni elektryczny napęd
- zerowa emisja CO2
- 9 miejsc
- śmigło przeciwbieżne
- gotowość technologiczna - 2035 r.
Energia H2 ogniwo paliwowe (E19-H2FC)
- napęd elektryczny na wodór
- zerowa emisja CO2
- 19 miejsc
- silniki elektryczne montowane z tyłu
- gotowość technologiczna - 2035 r.
Energia H2 turbina gazowa (E50-H2GT)
- napęd wodorowy lub SAF/JetA z silnikiem spalinowym
- do 100 proc. redukcji emisji CO2
- od 35 do 50 miejsc
- silniki montowane z tyłu
- gotowość technologiczna - 2040 r.
Każdy samolot będzie teraz oceniany pod względem technicznym, a następnie komercyjnym.
- Naszą rolę postrzegamy jako twórcę nowatorskich technologii, które pomogą branży osiągnąć cele związane ze zrównoważonym rozwojem. Nie ma łatwego ani pojedynczego rozwiązania w dążeniu do osiągnięcia zerowej emisji netto. Nowe technologie i wspierająca je infrastruktura pojawią się z czasem, ale już teraz pracujemy nad udoskonaleniem pierwszych koncepcji samolotów, tych, które mogą zacząć redukować emisje raczej wcześniej niż później. Małe samoloty są idealnym miejscem do testowania i sprawdzania nowych technologii napędowych, aby potem można je było zastosować w większych samolotach. Dlatego właśnie nasza rodzina Energia jest tak ważną platformą - wyjaśnił powody stworzenia rodziny Energia, Luis Carlos Affonso, wiceprezes Embraera ds. inżynierii, technologii i strategii korporacyjnej.
- Będziemy świadkami wielkiej transformacji w naszej branży w kierunku bardziej zrównoważonego lotnictwa. Mając 50-letnie doświadczenie w projektowaniu, certyfikacji i obsłudze samolotów regionalnych, Embraer jest w wyjątkowej sytuacji, aby umożliwić wprowadzenie nowych przełomowych technologii ekologicznych - skomentował strategię firmy Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Chociaż samoloty Energia są nadal na desce kreślarskiej, Embraer poczynił już postępy w zakresie redukcji emisji zanieczyszczeń przez swoje samoloty. W swojej rodzinie samolotów E-Jet przetestował stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego (sustainable aviation fuel - SAF), które jest wytwarzane z estrów i kwasów tłuszczowych poddanych obróbce wodnej (HEFA), składające się głównie ze zużytego oleju spożywczego, a także innych tłuszczów odpadowych. Celem firmy jest to, aby wszystkie samoloty Embraer były kompatybilne z paliwem SAF do 2030 r. W sierpniu ubiegłego roku Embraer oblatał swój elektryczny samolot demonstracyjny, jednosilnikowy EMB-203 Ipanema, w 100 proc. zasilany energią elektryczną. Na 2025 rok planowany jest demonstracyjny wodorowy samolot na ogniwa paliwowe, a eVTOL, w pełni elektryczny, bezemisyjny pojazd pionowego startu i lądowania, jest opracowywany z myślą o wejściu do służby w 2026 r.
Więcej informacji na temat inicjatywy Embraer Sustainability in Action oraz specyfikacje każdego samolotu koncepcyjnego Energia można znaleźć na stronie EmbraerCommercialAviationSustainability.com.
Komentarze:
Flota

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |