Partner serwisu

Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną

Avgeek 09.11.2021

arrow
arrow
Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną
rodzina embraerów Energia Fot. Embraer Media
Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną
Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną
Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną
Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną
Embraer przedstawia rodzinę Energia – cztery nowe koncepcje samolotów wykorzystujące technologie napędu energią odnawialną
Embraer ogłosił wczoraj (8 listopada) nową rodzinę samolotów koncepcyjnych, które są w fazie badań, aby pomóc branży lotniczej osiągnąć cel zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. Szczegóły dotyczące rodziny Energia, najnowszego programu firmy, dotyczącego zrównoważonego rozwoju w działaniu, były transmitowane na żywo za pośrednictwem YouTube z zakładu produkcyjnego Embraera w São José dos Campos.
Firma nawiązała współpracę z międzynarodowym konsorcjum uczelni inżynieryjnych, instytutów badań lotniczych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, aby lepiej zrozumieć pozyskiwanie energii, jej magazynowanie, zarządzanie temperaturą i ich zastosowania w zrównoważonym napędzie lotniczym.

Rodzina Energia składa się z czterech samolotów koncepcyjnych o różnych rozmiarach, które wykorzystują inne technologie napędu – elektryczne, wodorowe ogniwa paliwowe, dwupaliwową turbinę gazową i hybrydowo-elektryczną.

Energia Hybrid (E9-HE)

  • napęd hybrydowo-elektryczny
  • do 90 proc. redukcji emisji CO2
  • 9 miejsc
  • silniki montowane z tyłu
  • gotowość technologiczna -2030 r.

Energia Electric (E9-FE)

  • w pełni elektryczny napęd
  • zerowa emisja CO2
  • 9 miejsc
  • śmigło przeciwbieżne
  • gotowość technologiczna - 2035 r.

Energia H2 ogniwo paliwowe (E19-H2FC)

  • napęd elektryczny na wodór
  • zerowa emisja CO2
  • 19 miejsc
  • silniki elektryczne montowane z tyłu
  • gotowość technologiczna - 2035 r.

Energia H2 turbina gazowa (E50-H2GT)

  • napęd wodorowy lub SAF/JetA z silnikiem spalinowym
  • do 100 proc. redukcji emisji CO2
  • od 35 do 50 miejsc
  • silniki montowane z tyłu
  • gotowość technologiczna - 2040 r.

Każdy samolot będzie teraz oceniany pod względem technicznym, a następnie komercyjnym.

- Naszą rolę postrzegamy jako twórcę nowatorskich technologii, które pomogą branży osiągnąć cele związane ze zrównoważonym rozwojem. Nie ma łatwego ani pojedynczego rozwiązania w dążeniu do osiągnięcia zerowej emisji netto. Nowe technologie i wspierająca je infrastruktura pojawią się z czasem, ale już teraz pracujemy nad udoskonaleniem pierwszych koncepcji samolotów, tych, które mogą zacząć redukować emisje raczej wcześniej niż później. Małe samoloty są idealnym miejscem do testowania i sprawdzania nowych technologii napędowych, aby potem można je było zastosować w większych samolotach. Dlatego właśnie nasza rodzina Energia jest tak ważną platformą - wyjaśnił powody stworzenia rodziny Energia, Luis Carlos Affonso, wiceprezes Embraera ds. inżynierii, technologii i strategii korporacyjnej.

- Będziemy świadkami wielkiej transformacji w naszej branży w kierunku bardziej zrównoważonego lotnictwa. Mając 50-letnie doświadczenie w projektowaniu, certyfikacji i obsłudze samolotów regionalnych, Embraer jest w wyjątkowej sytuacji, aby umożliwić wprowadzenie nowych przełomowych technologii ekologicznych - skomentował strategię firmy Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.

Chociaż samoloty Energia są nadal na desce kreślarskiej, Embraer poczynił już postępy w zakresie redukcji emisji zanieczyszczeń przez swoje samoloty. W swojej rodzinie samolotów E-Jet przetestował stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego (sustainable aviation fuel - SAF), które jest wytwarzane z estrów i kwasów tłuszczowych poddanych obróbce wodnej (HEFA), składające się głównie ze zużytego oleju spożywczego, a także innych tłuszczów odpadowych. Celem firmy jest to, aby wszystkie samoloty Embraer były kompatybilne z paliwem SAF do 2030 r. W sierpniu ubiegłego roku Embraer oblatał swój elektryczny samolot demonstracyjny, jednosilnikowy EMB-203 Ipanema, w 100 proc. zasilany energią elektryczną. Na 2025 rok planowany jest demonstracyjny wodorowy samolot na ogniwa paliwowe, a eVTOL, w pełni elektryczny, bezemisyjny pojazd pionowego startu i lądowania, jest opracowywany z myślą o wejściu do służby w 2026 r.

Więcej informacji na temat inicjatywy Embraer Sustainability in Action oraz specyfikacje każdego samolotu koncepcyjnego Energia można znaleźć na stronie EmbraerCommercialAviationSustainability.com.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony