Partner serwisu

Embraer i NAC podpisały pierwszą umowę na 10 samolotów cargo E190F/E195F

Avgeek 12.05.2022

arrow
arrow
Embraer i NAC podpisały pierwszą umowę na 10 samolotów cargo E190F/E195F
Fot. Embraer Media
Embraer i NAC podpisały pierwszą umowę na 10 samolotów cargo E190F/E195F
Embraer i NAC podpisały pierwszą umowę na 10 samolotów cargo E190F/E195F
Nordic Aviation Capital (NAC), największy lessor samolotów regionalnych, zostanie pierwszym leasingodawcą samolotów Embraer E-Jet Passenger to Freight (P2F). NAC i Embraer zawarły porozumienie na mocy którego zabezpieczą pierwszych 10 slotów na przebudowę E190F/E195F, a dostawy samolotów rozpoczną się w 2024 r. Samoloty przeznaczone do przebudowy będą pochodzić z obecnej floty E190/E195 firmy NAC.
Embraer na początku marca poinformował, że wkracza na rynek przewozów cargo, wprowadzając dwa nowe typy E-Jetów: E190F i E195F. Nowe samoloty opierać się będą na przebudowaniu samolotów pasażerskich na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F). Konwersja E-Jet P2F firmy Embraer zapewni wiodące w segmencie osiągi i ekonomikę. E-Jety Freighter będą miały o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30 proc. niższe koszty operacyjne niż samoloty wąskokadłubowe.

- Cieszymy się na współpracę z Embraerem w zakresie rozwoju bazy operatorów dla E-Jet Freighter, ponieważ konwersje cargo są kluczowym elementem naszej strategii portfela pełnego cyklu życia na przyszłość - powiedział Norman C.T. Liu, prezes i dyrektor generalny Nordic Aviation Capital.

- Wspaniale jest prowadzić interesy z firmą NAC, która zawsze mocno wspierała firmę Embraer i lotnictwo regionalne. Po niedawnym wprowadzeniu na rynek samolotów E190F i E195F, dzisiejsze porozumienie z NAC jest wyraźnym wskaźnikiem popytu, jaki obserwujemy na nasze samoloty towarowe E-Jet - powiedział Arjan Meijer, Prezes i Dyrektor Generalny Embraer Commercial Aviation.

Konwersja na frachtowce zostanie przeprowadzona w zakładach Embraera w Brazylii i obejmie m.in. przednie drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, system obsługi ładunków, wzmocnienie podłogi, sztywną barierę ładunkową (RCB) - barierę 9G z drzwiami dostępowymi, system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym, zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, zwiększanie ciśnienia itp.), usunięcie elementów wyposażenia wnętrza oraz przepisy dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych.

E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm).

- Istnieje bezprecedensowe zapotrzebowanie na fracht lotniczy, zwłaszcza na dostawy tego samego dnia i operacje zdecentralizowane; idealna misja dla frachtowców wielkości E-Jet. Rozwiązanie P2F firmy Embraer zapewnia NAC idealne możliwości zwiększenia przychodów z wcześniejszych modeli E-Jet, które mają zastąpić wycofywane z eksploatacji, bardziej zanieczyszczające środowisko wąskokadłubowe samoloty towarowe - powiedział Johann Bordais, Prezes i Dyrektor Generalny, Embraer Services & Support.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony