Partner serwisu

Elektroniczna weryfikacja testu na COVID-19. Air France testują aplikację

Red. ed 22.02.2021

Elektroniczna weryfikacja testu na COVID-19. Air France testują aplikację
fot. Air France
Aby usprawnić podróż i skrócić czas procedur na lotnisku, linie Air France planują uruchomienie pilotażowego programu, testującego aplikację pod nazwą ICC AOKpass. Umożliwi ona bezpieczne przechowywanie wyników testów na COVID-19 wykonanych w jednym z laboratoriów partnerskich.
Od początku kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa, przepisy dotyczące podróży wielokrotnie się zmieniały. Przedstawienie negatywnego wyniku testu na COVID-19 jest obecnie obowiązkowe w przypadku większości podróży międzynarodowych, a przeprowadzana na lotniskach weryfikacja tych testów, często przedstawianych w formie papierowej, zajmuje dużo czasu.

ICC AOKpass to aplikacja mobilna dostępna na smartfony, która umożliwia pasażerom bezpieczne przechowywanie wyników testów na COVID-19, wykonanych w jednym z laboratoriów partnerskich. Pasażerowie posługujący się aplikacją będą mogli przedstawić służbom kontrolnym na lotnisku wynik swojego testu w formie elektronicznej (w aplikacji), zamiast papierowego zaświadczenia. ICC AOKpass zapewnia bezpieczną weryfikację, zgodnie z przepisami kraju docelowego, poprzez sieć zabezpieczoną technologią blockchain.

11 marca 4-tygodniowy okres testów we współpracy z Paris Aéroport rozpoczną linie Air France. Testem będą objęte loty na dwóch trasach: Paryż (CDG ) – Fort-de-France (Martynika) oraz Paryż (CDG) – Gwadelupa (Pointe-à-Pitre). Pasażerowie nie będą mieli obowiązku posiadania aplikacji na wspomnianych trasach, a testowanie będzie realizowane na zasadzie dobrowolności. Przewoźnik chce sprawdzić działanie aplikacji w rzeczywistych warunkach oraz poznać opinie klientów na temat tego rozwiązania. Air France podzieli się spostrzeżeniami zebranymi w fazie testowej z innymi liniami lotniczym z sojuszu Skyteam, które obecnie też testują różne rozwiązania do cyfryzacji dokumentów medycznych.

– Poprawa i uproszczenie obsługi klienta jest stałym priorytetem Air France. Planowane testy aplikacji AOKpass są dowodem naszych starań w tym zakresie. Jesteśmy przekonani, że zmiany, jakich wszyscy obecnie doświadczamy, wpłyną na sposób, w jaki podróżujemy w dłuższej perspektywie. Dlatego jesteśmy w pełni zaangażowani i wspieramy wszystkie innowacyjne projekty, które mogą pomóc nam sprostać nowym wyzwaniom – mówi Catherine Villar, wiceprezes ds. obsługi klienta w Air France.

Air France i KLM są za ujednoliceniem i cyfryzacją dokumentów medycznych pasażerów względem COVID-19, pod warunkiem, że będzie to zgodne z prawem, a dane – w pełni bezpieczne. Cyfryzacja może w szczególności pomóc w usprawnieniu podróży klienta przez lotnisko i zapobieganiu oszustwom.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo