Partner serwisu

El Al: Położenie CPK nie sprzyja turystyce (cz. II)

Emilia Derewienko 17.10.2018

El Al: Położenie CPK nie sprzyja turystyce (cz. II)
Fot. El Al/ Facebook
– W ubiegłym roku wyniki operacyjne El Al wzrosły o 3% w stosunku do roku 2016. Na wyniki za 2018 rok wpłynie na pewno trudne otoczenie rynkowe, wyższe ceny paliwa oraz umacniający się Szekel w stosunku do Dolara Amerykańskiego – mówi w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy Emilia Osewska-Mądry, dyrektor regionalna El Al.
Emilia Derewienko, Rynek Lotniczy: Jakie czynniki sprawiają, że to ofertę El Al, a nie LOT-u czy przewoźników niskokosztowych, mógłby wybrać pasażer w podróży na Bliski Wschód?

Emilia Osewska-Mądry, dyrektor regionalna El Al: My jako narodowy przewoźnik Izraela najlepiej odnajdujemy się w roli przewodnika po naszym kraju, świetnie go znamy i naszych pasażerów podejmujemy na pokładach El Al z prawdziwą izraelską gościnnością. Styl naszego serwisu oddaje charakter Izraela: radość, innowacyjność, energię, dbałość o każdy szczegół serwisu. Wchodząc na pokład samolotu El Al, wchodzimy na teren Izraela.

Co sprawiło, że zainteresowanie połączeniami do Izraela jest tak duże?

To przede wszystkim świadoma polityka władz Izraela i program zachęt dla przewoźników lotniczych. Dzięki temu ruch pomiędzy oboma krajami się rozwija. Polacy odkrywają Izrael na krótkie i dłuższe pobyty, nie tylko do Ziemi Świętej, ale także do nowoczesnego państwa.

Jakie jest wypełnienie samolotów na trasach do Izraela?

Wypełnienie samolotów trasach Polska – Izrael wynosi około 84-86%.

Czy zauważacie wzrost zainteresowania Izraelem w miesiącach wakacyjnych czy można powiedzieć, że to destynacja całoroczna?

Najgorętszy jest sierpień i Izraelczycy właśnie wtedy często wyjeżdżają na wakacje. Ponieważ u siebie już wszędzie byli, to chętniej wybierają inne kraje, w tym Polskę. Historia, kultura, religie świata w jednym miejscu, w którym nie sposób się nudzić. Cudowne morza i plaże. Zdecydowanie, Izrael to miejsce na cały rok. Polecam szczególnie październik i listopad oraz marzec – czerwiec.

Jakie są prognozy dla EL AL na najbliższe lata?

Odnowa floty i wzrost przewozów oraz udoskonalanie serwisu i zaawansowanych technologicznie propozycji dla naszych klientów.

Z jakim wynikiem finansowym planujecie zakończyć ten rok?

Od 2017 roku rosnąca konkurencja ze strony wielu przewoźników sprawia, ze ilość oferowanych miejsc na trasach z Izraela, ciągle rośnie. Linie El Al plasują się w czołówce, aczkolwiek odczuwamy spadek udziałów na lotnisku Ben-Gurion z 32% do 28 %. W 2017 roku przychody operacyjne osiągnęły wartość 2,1 biliona dolarów. Było to o 58,6 mln dolarów więcej, czyli o 3% więcej w stosunku do wyniku z 2016 roku. Na wyniki za 2018 rok wpłynie na pewno trudne otoczenie rynkowe, wyższe ceny paliwa oraz umacniający się Shekel w stosunku do Dolara Amerykańskiego.

Czy z punktu widzenia linii lotniczych, budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego to dobry pomysł?

Każda linia lotnicza, a EL AL Israel Airlines w szczególności, dba o komfort swoich pasażerów. W momencie dokonywania wyboru linii lotniczej przez pasażera – linia lotnicza firmuje całą podróż! Jest więc gwarantem odpowiedniego poziomu wyjazdu i firma odpowiedzialna za całościowe doświadczenie. Położenie lotniska i możliwość szybkiego dotarcia do niego są niezmiernie ważne. W przypadku CPK to dystans kilkudziesięciu kilometrów od Warszawy. To dużo. Dla pasażerów lądujących w CPK dojazd do Warszawy stanowić będzie dodatkowe przedłużenie podroży. Tak wiec aspekt dużej odległości od miasta – stanowi okoliczność niesprzyjającą.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony