Partner serwisu

Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)

Emilia Derewienko 07.02.2019

arrow
arrow
Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)
fot. S. Fuśnik, PLL LOT
Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)
Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)
Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)
Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)
Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)
W czwartek (7 lutego) około godz. 7:18 rano na Lotnisku Chopina wylądował nowy Boeing 787-9 Dreamliner, o numerach rejestracyjnych SP-LSD, należący do Polskich Linii Lotniczych LOT. To dwunasta maszyna tego typu we flocie narodowego przewoźnika. Trzy B787 LOT-u wciąż pozostają uziemione z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce’a.
Prosto na siatkę

Jeszcze tego samego dnia Boeing dalekiego zasięgu zabierze pasażerów do Toronto. W kolejnych tygodniach poleci do Chicago, Nowego Jorku, Newark oraz do Azji – do Seulu, Tokio i Singapuru. Od września tego roku Boeingi 787-9 będą obsługiwać również połączenia do Delhi.

Maszyna o rejestracji SP-LSD, która wylądowała czwartkowego ranka na Okęciu, to dwunasty Boeing 787 Dreamliner we flocie LOT-u. Kolejne dwa egzemplarze w większej wersji 787-9 z tego kontraktu zostaną dostarczone do LOT-u w maju tego roku. Ostatni z nich przyleci do Warszawy w październiku. Tym samym, jeszcze w tym roku flota dalekiego zasięgu narodowego przewoźnika będzie liczyła w sumie 15 Dreamlinerów – osiem B787-8 i siedem maszyn B787-9.

Boeingi 787-9 to większe wersje Dreamlinerów 787-8. Mogą zmieścić na pokładzie 294 pasażerów, czyli o 42 więcej niż wersja -8. Z danych Boeinga wynika, że B787-9 w porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera – czyli jest oszczędniejszy i bardziej ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8. Pierwszy B787-9 LOT-u wylądował w Warszawie niespełna rok temu, 23 marca 2018 roku.

Ciąg dalszy problemów z silnikami

Ze względu na problemy z silnikami Rolls Royce'a obecnie uziemione są trzy z jedenastu Boeingów 787 Dreamliner, które będą sukcesywnie przywracane do obsługi regularnych połączeń LOT-u. Pierwsze dwa zostaną włączone do siatki przewoźnika na przełomie lutego i marca tego roku, a kolejny dołączy do linii lotniczych w maju.

Problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 mają charakter globalny i polegają na wcześniejszym, niż zakładał producent zużywaniu się łopatek silnika. Problem ten dotknął kilkunastu linii lotniczych na świecie i kilkudziesięciu maszyn. W przyszłości może on potencjalnie dotyczyć każdego przewoźnika, posiadającego we flocie samoloty z silnikami Rolls Royce’a.

LOT przekonuje, że sytuacja nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa rejsów. Bieżące parametry i praca każdego z silników typu Trent 1000 jest ściśle monitorowana przez systemy pokładowe samolotu, następnie w czasie rzeczywistym dane te są wysyłane i analizowane przez Rolls-Royce’a w ramach tzw. Engine Health Monitoring. EHM pozwala na wykrycie ewentualnych zakłóceń pracy silnika z wyprzedzeniem.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
PLL LOT
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony