Partner serwisu

Drugi przetarg na koncepcję podstacji trakcyjnych CPK. Odchudzony

Jakub Madrjas 29.06.2022

Drugi przetarg na koncepcję podstacji trakcyjnych CPK. Odchudzony
zdjęcie ilustracyjneFot. Enprom
Spółka CPK unieważniła przetarg na opracowanie koncepcji projektowych dla 13 podstacji trakcyjnych dla nowych linii kolejowych dużych prędkości z powodu przekroczenia budżetu. Zgodnie z zapowiedziami ogłoszono już drugie postępowanie. Jego zakres będzie mniejszy, co może pozwolić na zbicie cen. 
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła 21 kwietnia przetarg na opracowanie koncepcji projektowych dla 13 podstacji trakcyjnych, które mają zasilać tzw. „Ygreka” Warszawa – Łódź – Wrocław oraz inne nowe linie kolejowe dużych prędkości. O szczegółach postępowania pisaliśmy w tym miejscu.

Po otwarciu ofert okazało się, że obie propozycje, które wpłynęły przekraczają kosztorys i to kilkukrotnie. Spółka CPK zapowiedziała szybkie działania, żeby nie dopuścić do opóźnienia przygotowań. Tak też się stało – przetarg został unieważniony, a już teraz w biuletynie unijnym pojawiło się ogłoszenie na temat drugiego postępowania. 

Obejmuje ono opracowanie koncepcji projektowych podstacji trakcyjnych systemu 2×25 kV (wraz z powiązaniem z KSE i linią kolejową), materiałów do uzyskania decyzji lokalizacyjnych i warunków przyłączenia oraz dokumentów zamówienia wraz z doradztwem na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych. Kryteria wyboru ofert to doświadczenie eksperta ds. projektowania podstacji trakcyjnych prądu przemiennego (waga: 25%) oraz cena (waga: 75%). Okres na realizację to 556 dni.

Choć na stronie spółki nie ma jeszcze szczegółów postępowania, już widać, że postępowanie obejmuje mniejszy zakres niż poprzednie; pierwotny plan zakładał uzyskanie decyzji lokalizacyjnych, nabycie nieruchomości pod podstacje i uzyskanie warunków przyłączenia do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego przez wykonawcę umowy. Według nowego planu, wykonawca przygotuje tylko materiały do uzyskania tych dokumentów. – Wyciągnęliśmy wnioski z poprzedniego postępowania i ogłosiliśmy nowe w ten sposób, żeby zakończyło się pozytywnie – tłumaczy rzecznik CPK Konrad Majszyk. 

Projektowane przez CPK podstacje będą pierwszymi w Polsce obiektami działającymi w systemie zasilania 25 kV prądu przemiennego.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony