Partner serwisu

Dostawa ostatniego airbusa A380 dla Emirates 16 grudnia br.

Avgeek 11.12.2021

Dostawa ostatniego airbusa A380 dla Emirates 16 grudnia br.
fot. Piotr Bożyk
Ostatni A380 dla linii Emirates, a także ostatni SuperJumbo jaki zostanie dostarczony, wykonał w czwartek (9 grudnia) jeden z pożegnalnych lotów testowych w Hamburgu i obecnie oczekuje czeka na lot do Dubaju. Tym samym odliczanie do ostatniej dostawy A380, która odbędzie się bez udziału mediów, trwa. Jej finał będzie miał miejsce 16 grudnia br.
Samolot o oznaczeniu MSN272 przejszedł szereg testów naziemnych, a następnie na początku marca br. wykonał pierwszy lot techniczny. Pod koniec marca br. SuperJumbo odleciał do Hamburga gdzie otrzymał pełne malowanie oraz wystrój kabiny linii Emirates. Ostatni A380 dla Emirates otrzymał emirackie znaki rejestracyjne A6-EVS. Pierwotnie termin dostawy planowano dopiero na czerwiec 2022 r., ale stanie się to już w najbliższy czwartek (16 grudnia). Niestety ze względów pandemicznych Airbus i Emirates zrezygnowali ze świętowania tego wydarzenia i udziału mediów.

Linia produkcyjna największych samolotów pasażerskich świata, zarówno w Tuluzie jak i Hamburgu, przechodzi w ten sposób do historii. Niebawem zostaną one przekształcone w linię montażową dla airbusów A321.

Airbus wierzył w momencie rozpoczęcia projektu, że można sprzedać od 1200 do 1500 egzemplarzy. Ostatecznie program A380 zakończy się z zamówieniami na 251 samolotów Super Jumbo. Projekt bardzo dużego, dwupokładowego samolotu był marzeniem kilku producentów w branży. Spełnił je częściowo tylko producent z Tuluzy. Wybuch pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przypieczętował koniec A380 w takich liniach jak Lufthansa, Etihad Airways, Thai Airways czy Air France.

Oprócz przewoźnika z Dubaju loty z podróżnymi zamierzają kontynuować z pomocą SuperJumbo jeszcze All Nippon AirwaysBritish AirwaysChina Southern Airlines, Korean Air, Qatar Airways a także australijskie Qantas oraz Singapore Airlines, które jednak wycofały z użytkowania jedną trzecią tych maszyn.

Według zapowiedzi zarządzających narodowymi liniami ZEA największe samoloty pasażerskie świata będą latać z podróżnymi jeszcze przez dekadę. Flota A380 przewoźnika z Dubaju zamknie się ostatecznie liczbą 116 maszyn. Warto dodać, że Emirates podpisały ostatnio umowę z firmą Falcon Aircraft Recycling z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w ramach pionierskiej inicjatywy, która zakłada, że pierwszy wycofany samolot A380 zostanie poddany recyklingowi i przetworzeniu, co radykalnie zmniejszy wpływ procesu rozbiórki na środowisko i znacznie ograniczy ilość odpadów na wysypiskach.

Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony