Partner serwisu

Departament Skarbu USA zatwierdził wstępne wsparcie dla 56 linii lotniczych

Rafał Dybiński 21.04.2020

Departament Skarbu USA zatwierdził wstępne wsparcie dla 56 linii lotniczych
Fot. American Airlines
Departament Skarbu Stanów Zjednoczonych poinformował w oficjalnym komunikacie o finalizowaniu porozumienia z krajowymi głównymi liniami lotniczymi. Pierwsza transza rządowego wsparcia finansowego obejmie Allegiant Air, American Airlines, Delta Air Lines, Southwest Airlines, Spirit Airlines i United Airlines. Stosowne wnioski wysłały również Alaska Airlines, Frontier Airlines, Hawaiian Airlines, JetBlue Airways i SkyWest Airlines. 
Wszyscy wyżej wymienieni przewoźnicy zapewniają 95 proc. oferowania w Stanach Zjednoczonych. Zawarte umowy będą wspierać pracowników linii lotniczych i pomagać chronić strategicznie ważny przemysł, zapewniając jednocześnie odpowiednią rekompensatę dla podatników.

Departament Skarbu dokonał również pierwszych wypłat w ramach programu wsparcia płac dla pasażerów przewoźników lotniczych. Łącznie zatwierdzono dla wnioskodawców 2,9 mld dolarów w ramach wstępnych płatności, które uzyskają dwie główne linie lotnicze i 54 mniejszych przewoźników. Wszystkie fundusze zapewnione w ramach programu można będzie wykorzystać tylko na kontynuację wypłat wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych.

– Program ma kluczowe znaczenie dla wspierania amerykańskich pracowników i utrzymania naszej branży lotniczej, która jest istotną częścią gospodarki Stanów Zjednoczonych. Nadal ciężko pracujemy nad zapewnieniem szybkiej i potrzebnej ulgi dla wszystkich wnioskujących przewoźników – podkreślił Steven Mnuchin, sekretarz Departamentu Skarbu.

Specjalnie zatwierdzony program zapewni wsparcie amerykańskim pracownikom zatrudnionym przez linie lotnicze, towarowe i powiązanych z nimi wykonawców. Departament Skarbu ujawnił, że otrzymał setki wniosków od przewoźników lotniczych, towarowych i kontrahentów i pracuje nad jak najszybszym przeglądem i zatwierdzeniem wniosków.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo