Partner serwisu

Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)

Avgeek 12.03.2021

arrow
arrow
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
fot. Dassault Aviation
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Dassault Aviation: Pierwszy lot techniczny Falcona 6X (Zdjęcia)
Firma Dassault Aviation ogłosiła, że w środę (10 marca) jej biznesowy Falcon 6X z powodzeniem zakończył swój pierwszy lot techniczny. Nowy kamień milowy pokazuje dojrzałość programu i rozpoczyna kampanię testową w celu certyfikacji nowej maszyny. Wszystko odbyło się zgodnie z pierwotnym planem producenta, który informował, że jeszcze w pierwszym kwartale 2021 r. nowy bizjet 6X wzbije się w powietrze.
Samolot Falcon 6X o numerze seryjnym n 01 wystartował z fabryki Mérignac Dassault Aviation w pobliżu Bordeaux o 14:45. Za sterami nowego odrzutowca Dassault zasiedli dwaj piloci doświadczalni Bruno Ferry i Fabrice Valette. Ten trwający około 2,5 godziny pierwszy techniczny lot został wykonany zgodnie z planem testów, podczas którego piloci testowali właściwości pilotażowe statku powietrznego, reakcję silnika i zachowanie kluczowych systemów samolotu. Samolot osiągnął pułap 40 tys. stóp (12192) i prędkość Mach .80 (987 km/h) przed powrotem do bazy.

Następny lot Falcona 6X o numerze seryjnym 01 będzie połączeniem testów z lotem do Istres, niedaleko Marsylii, gdzie znajduje się centrum testów lotniczych Dassault i gdzie odbędzie się większa część programu testowego. Falcony 6X o numerach seryjnych 02 i 03 mają wzbić się w powietrze w najbliższych miesiącach.

– Dzisiejszy lot jest kolejnym kamieniem milowym w historii Dassault, jeszcze bardziej satysfakcjonującym dzięki niezwykłym wysiłkom całej naszej firmy i jej partnerów w minionym roku. Dzisiejsze osiągnięcie dedykujemy Olivierowi Dassaultowi, który zginął tragicznie w niedzielę. Olivier był pilotem Falcona, który doskonale uosabiał bezgraniczną pasję swojej rodziny do lotnictwa. 6X to także najnowszy przykład połączenia wojskowego know-how i doświadczenia w lotnictwie biznesowym, za który Dassault Aviation jest tak ceniony. Nowe możliwości w zakresie wydajności, osiągów i bezpieczeństwa, które oferuje, wyznaczą nowy punkt odniesienia w segmencie samolotów dalekiego zasięgu. Falcon 6X wyznaczy również nowy standard w zakresie komfortu i przestronności kabiny, zgodnie z wymaganiami naszych klientów – powiedział Eric Trappier, prezes i dyrektor generalny Dassault Aviation.

Kabina Falcona 6X oferuje największy komfort i przekrój kabiny spośród wszystkich specjalnie zaprojektowanych odrzutowców biznesowych. Ma dokładnie 1,98 m wysokości, 2,58 m szerokości oraz 12,3 m długości i będzie mogła pomieścić do 16 pasażerów w trzech oddzielnych częściach wypoczynkowych, dając miejsce na wiele konfiguracji, w tym dużą przestrzeń wejściową samolotu, miejsce do odpoczynku dla załogi oraz przestronny tylny salon. Planowany zasięg samolotu to 5500 mil morskich czyli 10186 km, dzięki któremu połączy takie pary miast jak Paryż i Tokio czy Moskwę i Los Angeles. Jego prędkość przelotowa ma wynosić Mach .90 czyli 1073 km/h. Nowy dwusilnikowiec Dassault jest również wyposażony w najnowsze innowacyjne technologie, w tym cyfrowy system sterowania lotem nowej generacji (DFCS), który zapewnia niezrównaną zwrotność w locie oraz kontroluje wszystkie ruchome powierzchnie i jest zaadaptowany z myśliwców Dassault. Tu warto dodać, że Falcon 6X jest pierwszym samolotem biznesowym wyposażonym w nowe klapolotki (flaperon), aktywne powierzchnie sterujące o dużym wychyleniu, które mogą działać zarówno jako klapy (zwiększające siłę nośną), jak i lotki (sterowanie przechyleniem samolotu).

Do napędu Falcona zostały wybrane silniki Pure Power PW800 od Pratt & Whitney. Zaawansowany technicznie silnik PW812D ukończył pierwszą kampanię testową w locie na początku 2020 r. na pokładzie samolotu testowego B747 Pratt & Whitney. Kolejną serię prób w locie odbył pod koniec wakacji 2020 r. Do tej pory PW812D zgromadził ponad 400 godzin pracy w powietrzu i ponad 2000 godzin na ziemi, w tym testy na uderzenie ptaka, zasysanie lodu czy odłamków.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony