Partner serwisu

CPK z trzema ofertami na projekt tunelu KDP w Łodzi. Bardzo dobre ceny

Witold Urbanowicz 24.03.2021

CPK z trzema ofertami na projekt tunelu KDP w Łodzi. Bardzo dobre ceny
fot. MJ
Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie tunelu kolei dużych prędkości na terenie Łodzi. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty. Tunel będzie elementem trasy kolejowej łączącej Warszawę z Łodzią i Wrocławiem, która ma zostać uruchomiona jednocześnie z Portem Solidarność.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej i dokumentacji projektowej dla budowy tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85, na zachód od stacji Łódź Fabryczna, wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14. Przewidziano też zadania opcjonalne – m.in. niezbędną aktualizacje i złożenie przygotowanych w ramach, sporządzenie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji zezwalających na budowę PODG Retkinia, sporządzenie materiałów niezbędnych do ogłoszenia przetargu czy nadzór autorski.

Trzy oferty

Dzisiaj (24 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęły trzy oferty. Firma Multiconsult Polska proponuje 44,809 mln zł brutto. Konsorcjum firm Biuro Projektów Metroprojekt i SUD-Architekt Polska proponuje 73,616 mln zł brutto. Konsorcjum firm Egis Poland, Egis Structures & Environnement, SWS Engineering – 75,753 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosi 148,273 mln zł brutto, z czego na zadanie podstawowe przeznaczono 135,811 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (50%) oraz doświadczenie personelu (50%). Koncepcja programowo-przestrzenna ma zostać opracowana w ciągu czterech miesięcy od zawarcia umowy. Dokumentacja wraz z uzyskaną decyzją środowiskową ma być gotowa do końca października 2022 r.

Tunel ma być ważnym elementem szprychy nr 9, czyli nowej kolejowej trasy z Warszawy przez CPK, Łódź i Sieradz, a dalej w stronę Wrocławia i Poznania. Zakładany w harmonogramach CPK czas budowy tunelu to lata 2023-2027. Szacowany wstępnie koszt realizacji kolejowego całego odcinka Warszawa – CPK – Łódź (wraz z tunelem) wynosi ok. 10 mld zł.

To kolejny przetarg w tym tygodniu

Jest to już czwarty przetarg, w którym spółka CPK otworzyła oferty w ciągu ostatniego tygodnia. Oprócz przetargu na projekt tunelu w Łodzi dotyczy to także postępowaniach na STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe) dla odcinków: Łętownia-Rzeszów, Katowice – Jastrzębie – granica i dla węzła CPK.

Przetarg na tunel dalekobieżny w Łodzi został ogłoszony 31 grudnia ub. roku. CPK poszukuje wykonawcy projektu budowlanego oraz niezbędnych opracowań i decyzji administracyjnych dla tunelu dalekobieżnego pod centrum Łodzi. Chodzi o opracowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej dla tunelu dalekobieżnego wzdłuż linii kolejowej nr 85 (linia KDP): od stacji Łódź Fabryczna do włączenia w linię nr 14.

Budowa tunelu dalekobieżnego oznacza liczne korzyści dla pasażerów. Dzięki tunelowi CPK na terenie Łodzi oddzielnie zostanie poprowadzony ruch dalekobieżny, a oddzielnie, w tunelu budowanym przez PKP PLK, aglomeracyjny i regionalny (podobna zasada obowiązuje w Warszawie na linii średnicowej).

Tunel będzie elementem planowanej KDP łączącej Warszawę z Łodzią, Sieradzem, Wrocławiem, Wałbrzychem i granicą z Czechami, która ma zostać uruchomiona jednocześnie z Portem Solidarność. To rozwiązanie zapewni pasażerom atrakcyjne czasy przejazdu, np. z Łodzi na nowe lotnisko w 30 minut, do Warszawy 45 minut, a z Poznania i Wrocławia do Warszawy w mniej niż 2 godziny.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony