Partner serwisu

CPK z ofertami na studium dla linii KDP Warszawa – Łódź. Również drogo

Witold Urbanowicz 29.03.2021

CPK z ofertami na studium dla linii KDP Warszawa – Łódź. Również drogo
Łódź Fabrycznafot. Travelarz, CC BY-SA 3.0
Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu budowy linii kolejowej nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (bez odcinka w obrębie węzła CPK). Wpłynęły trzy oferty, które – jak w przypadku większości poprzednich przetargów na STEŚ – istotnie przewyższają budżet zamawiającego.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami studium wykonalności dla projektu budowy nowej linii kolejowej nr 85 na odcinku Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (bez węzła CPK). To element tzw. dziewiątej szprychy. Wykonawca przeprowadzi m.in. prognozy ruchu i dostępności, analizy ruchowo-eksploatacyjne, prace koncepcyjne dla infrastruktury pasażerskiej, analizy środowiskowe, wyceny gruntów, analizy wielokryterialne oraz przygotuje dokumentację geologiczno-inżynierską. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Więcej o założeniach piszemy tutaj.

Dzisiaj (29 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęły trzy oferty. Konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, IDOM Consulting, Engineering and Consulting, Multiconsult Polska, Transprojekt Gdański, Arcadis zaproponowało kwotę 24,680 tys. zł netto (30,357 mln zł brutto). Konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika proponuje 29,500 mln zł netto (36,285 mln zł brutto). Konsorcjum Voessing Polska, Instytut Kolejnictwa proponuje 30,980 mln zł netto (38,105 mln zł brutto). Również w tym przypadku oferty przewyższają budżet, określony na kwotę 16,421 mln zł netto (19,733 mln zł brutto).

O wyborze decydują cena (50 proc.) oraz doświadczenie personelu (50 proc.). STEŚ ma być gotowe w ciągu 10 miesięcy. Na realizację całości umowy przeznaczono 482 dni, czyli ok. 17 miesięcy. CPK w harmonogramach zakłada, że ponad 140-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 85 łączący Łódź z Warszawą zostanie oddany do użytku przed końcem 2027 r.

CPK otworzyło już oferty na studium węzła kolejowego kolejowego CPK przy przyszłym lotnisku. Poznaliśmy tez oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy tunelu dalekobieżnego KDP pod Łodzią. W przypadku tych przetargów akurat oferty okazały się korzystne cenowo.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony