Partner serwisu

CPK ogłasza przetarg na studium dla linii KDP Warszawa – Łódź

Witold Urbanowicz 20.11.2020

CPK ogłasza przetarg na studium dla linii KDP Warszawa – Łódź
fot. Travelarz, CC BY-SA 3.0
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu budowy linii kolejowej nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana. Trasa ma zostać zaprojektowana do prędkości 350 km/h. Spółka zakłada, że linia mogłaby zostać oddana do 2027 r.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami studium wykonalności dla projektu budowy nowej linii kolejowej nr 85 na odcinku Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana. To element tzw. dziewiątej szprychy. Wykonawca przeprowadzi m.in. prognozy ruchu i dostępności, analizy ruchowo-eksploatacyjne, prace koncepcyjne dla infrastruktury pasażerskiej, analizy środowiskowe, wyceny gruntów, analizy wielokryterialne oraz przygotuje dokumentację geologiczno-inżynierską. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego.

Jak wynika z ogłoszenia, nowa linia będzie powiązana z linią kolejową nr 3 na odcinku pomiędzy stacjami Ożarów Mazowiecki i Błonie, linią kolejową nr 11, na odcinku pomiędzy stacjami Bełchów i Łowicz Główny, liniami kolejowym nr 17, 458 i 541, w zakresie powiązania ze wschodnią głowicą stacji Łódź Widzew. Linia ma zostać dostosowana do prędkości do 350 km/h, przy czym w momencie oddania do eksploatacji zakłada się prędkość 250 km/h. Założono zasilanie 25 kV AC. Analizie poddane zostaną punkty obsługi pasażerów: Bolimów, Łyszkowice, Brzeziny, Dmosin i Łowicz Przedmieście. Lista jest orientacyjna i nie jest zamknięta. Nie przewidziano ruchu towarowego.

Prace studialne nie obejmują samego węzła w ramach CPK, zlokalizowanego pomiędzy obszarem miejscowości Tłuste (ekran DW 579), a obszarem miejscowości Guzów (ekran DK 50). Realizowane będzie oddzielne, indywidualne studium węzłowe.

Celem nowej linii jest poprawa konkurencyjności kolei w zakresie powiązań transportowych na odcinku Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław / – Poznań, a także – poprzez możliwość połączenia z systemami szybkiej kolei Republiki Czeskiej oraz Niemiec, stworzenie szybkiego i niezawodnego połączenia transportowego między Warszawą i CPK, a także wzmocnienie powiązań transportowych Łodzi i Warszawy. Nowa linia, która przejmie znaczną część ruchu dalekobieżnego, ma też służyć zwolnieniu przepustowości linii nr 1 i 3 na rzecz ruchu regionalnego i towarowego.

Równolegle do studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego będą odbywać się inwentaryzacje przyrodnicze. – Inwentaryzacje to jeden z „puzzli” analiz prowadzonych w ramach STEŚ. Czas gra tu kluczową rolę, a naszym celem jest sprawne przejście do kolejnych etapów procesu inwestycyjnego. Działamy zgodnie z planem. Spółka, w tym eksperci z jej części kolejowej, są zdeterminowani, że jak najbardziej zaawansować procedury przygotowawcze i jak najszybciej przejść do realizacji. Zamierzamy dotrzymać zadeklarowanych, a wcale niełatwych harmonogramów – komentuje Konrad Majszyk, rzecznik prasowy spółki CPK.

Termin składania ofert mija 22 grudnia. O wyborze decydują cena (50 proc.) oraz doświadczenie personelu (50 proc.). STEŚ ma być gotowe w ciągu 10 miesięcy. Na realizację całości umowy przeznaczono 482 dni, czyli ok. 17 miesięcy. CPK w harmonogramach zakłada, że ponad 140-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 85 łączący Łódź z Warszawą zostanie oddany do użytku przed końcem 2027 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony