Partner serwisu

CPK: Jest wykonawca studium dla linii kolejowej Łętownia – Rzeszów

Witold Urbanowicz 26.05.2021

CPK: Jest wykonawca studium dla linii kolejowej Łętownia – Rzeszów
fot. PKP PLK
Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla nowej linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów wraz z linią nr 632 do lotniska Rzeszów Jasionka (42 km). Ostatecznie zamawiający postanowił dopłacić i wybrać najtańszą ofertę.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów oraz nr 632 do lotniska Rzeszów-Jasionka. To element szprychy nr 6. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej.

Projekt zakłada budowę nowej linii kolejowej nr 58 – od połączenia z linią nr 68 na odcinku pomiędzy stacjami Rudnik nad Sanem i Łętownia do połączenia z linią nr 91 na odcinku pomiędzy stacjami Rzeszów Główny i Strażów. Drugim elementem jest budowa nowej linii nr 632 – łączącej linię nr 58 z portem lotniczym Rzeszów-Jasionka i liniami kolejowymi nr 71 w rejonie przystanku Rogoźnica koło Rzeszowa oraz nr 91 w okolicy stacji Świlcza.

Wśród celów szczegółowych inwestycji znajdują się poprawa konkurencyjności kolei na trasie CPK – Warszawa – Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Stalowa Wola – Rzeszów, stworzenie szybkiego połączenia między Rzeszowem, Warszawą i CPK, zwiększenie przepustowości linii kolejowych nr 71 i 91 na rzecz pasażerskiego ruchu regionalnego i ruchu towarowego, poprzez przeniesienie na linię nr 58 części ruchu dalekobieżnego. Zamawiający zakłada, że efektem inwestycji będzie ograniczanie wykluczenia komunikacyjnego w transporcie kolejowym i poprawa powiązań o zasięgu regionalnym, w tym dojazdów do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, a także zaspokojenie potrzeb komunikacyjnych północnych rejonów woj. podkarpackiego.

Dla linii nr 58 założono prędkość projektową do 250 km/h, a dla linii nr 632 – do 120 km/h. Infrastruktura ma być przeznaczona do ruchu mieszanego: pasażerskiego z dopuszczeniem ruchu towarowego. Założono obsługę pociągów towarowych o długości 750 m i zasilanie 3 kV DC (w trakcie postępowania zrezygnowano z 25 kV AC).

Termin składania ofert minął w marcu. Wystartowało siedem firm z ofertami na kwotę od 11,973 mln zł do 45,508 mln zł przy budżecie określonym na 4,588 mln zł brutto. Ostatecznie wczoraj (26 maja) zamawiający postanowił dopłacić i wybrał wczoraj (25 maja) ofertę konsorcjum firm BBF, Ingerop Polska i SAFEGE SAS, które złożyło najtańszą propozycję.

Na wykonanie całości przeznaczono 570 dni.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dojazdy do lotnisk
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony