Partner serwisu

COVID-19: Kulminacja czarterów ze środkami ochrony medycznej z Chin

inf. pras. 19.10.2020

COVID-19: Kulminacja czarterów ze środkami ochrony medycznej z Chin
fot. Gefco
Ogromny transport 1300 metrów sześciennych środków do walki z COVID-19 trafił z Wuhan i Szanghaju do Polski. Na pokładach Boeinga 747 oraz AN-124 Rusłana, drugiego największego samolotu transportowego świata, znalazły się jednorazowe wyroby medyczne i środki ochrony, w tym kombinezony, maseczki oraz fartuchy chirurgiczne. Oba transporty to kulminacja działania mostu powietrznego, stworzonegoprzez operatora logistycznego GEFCO dla spółki ZARYS, która przez ponad 30 lat wypracowała pozycję lidera w dostarczaniu sprzęt medycznego dla szpitali w Polsce.
Lądowania największych samolotów transportowych w Katowicach i Rzeszowie to odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie na wyroby medyczne i środki ochrony podczas jesiennej fali zachorowań na koronawirusa. Dowiezione przez GEFCO produkty będą chronić przed zakażeniem wirusem COVID-19 zarówno personel medyczny jak i pacjentów szpitali. Skala działań jest duża, bo na pokładach dwóch samolotów transportowych znalazły się produkty, które wypełniłyby trzydzieści TIR-ów, a to zaledwie część towarów jakie od początku pandemii ZARYS przy wsparciu logistycznym GEFCO sprowadził do Polski.

Jednym z wykorzystanych przez GEFCO samolotów był słynny Jumbo Jet, czyli Boeing 747- 400F, który wyleciał z Wuhan do lotniska Katowice-Pyrzowice z 600 metrami sześciennymi ładunku na pokładzie. Kolejną maszyną był drugi największy samolot transportowy świata, AN-124 Rusłan z prawie 700 metrami sześciennymi ładunku. Samolot wystartował z Szanghaj Pudong (PVG) i kolejnego dnia wylądował na lotnisku Rzeszów Jasionka. Maszyny przyleciały do Polski 25 i 26 września 2020 roku.



- Od początku najważniejsze było stworzenie solidnego i niezawodnego mostu powietrznego między Chinami a Polską. Ze względu na dużą ilość towaru konieczne było wyczarterowanie dwóch olbrzymich maszyn i rozdzielenie transportu między dwa lotniska, ponieważ jedno nie mogłoby przyjąć przeładunku takiego wolumenu towaru. Kluczowymi elementami były zarówno sprawne zarządzanie frachtami lotniczymi, jak i niezawodna obsługa celna i tzw. "ostatnia mila", czyli transport drogowy środków medycznych z lotnisk w Rzeszowie i Katowicach do magazynów ZARYS w Zabrzu” – podkreśla Marek MIKOS z GEFCO Forwarding Polska.

- Czas pandemii pokazał wielu firmom, jak szybko i dokładnie należy reagować na zmiany, mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowia i życia pracowników oraz klientów. Najnowsza dostawa sprzętu medycznego z Chin zasili polskie placówki medyczne i jest kolejnym, świetnym przykładem kooperacji z naszym partnerem logistycznym GEFCO, któremu dziękuję za sprawną i profesjonalną współpracę – powiedział Paweł Ossowski, Prezes ZARYS International Group. Współpraca z GEFCO rozpoczęła się w kwietniu 2020 roku, w najtrudniejszym okresie pierwszej fali pandemii koronawirusa.

GEFCO odpowiada za wiele innych transportów krytycznych w czasie pandemii na świecie. Firma przetransportowała m.in. 500 ton ważnych części motoryzacyjnych do Francji jednym z pierwszych pełnych składów kolejowych, które wyruszyły z Wuhan po wybuchu światowego kryzysu COVID-19. Gdy europejskie montownie samochodów wstrzymały pracę, GEFCO organizowało magazyny przy lotniskach i w ten sposób zapewniało szybki dostęp do części po wznowieniu produkcji. Innym przykładem są dostawy tysięcy łóżek medycznych do szpitali i klinik w Europie oraz dostawy środków medycznych, w tym testów na obecność koronawirusa, dla klientów z branży farmaceutycznej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo