Partner serwisu

Copa Airlines powiększą za rok ponad trzykrotnie flotę boeingów 737 MAX

Rafał Dybiński 13.02.2021

Copa Airlines powiększą za rok ponad trzykrotnie flotę boeingów 737 MAX
fot. Copa Airlines
Linie lotnicze Copa Airlines zwiększą swoją flotę boeingów 737 MAX. Przewoźnik z Panamy do końca 2022 roku zamierza posiadać już dwadzieścia odrzutowców producenta z Chicago, które były uziemione 22 miesiące z powodu katastrof maszyn Lion Air i Ethiopian Airlines.
Copa Airlines jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 parafowały kontrakt z Boeingiem na zakup 61 samolotów wersji 737 MAX. Linie lotnicze z Ameryki Środkowej planowały zmodernizować flotę i wymienić starsze maszyny, takie jak Embraery E190 i boeingi 737-700.

Wspomniane wyżej dwie katastrofy odrzutowców wstrzymały jednak plany przewoźnika z Panamy, a kryzys wywołany wirusem COVID-19 przyspieszył tylko wycofywanie starszych samolotów. Linie lotnicze z Ameryki Środkowej w ciągu ostatnich kilku miesięcy sprzedały czternaście maszyn E190 oraz zmagazynowały pozostałych dwanaście boeingów 737-700.

30 grudnia 2020 roku Copa Airlines wznowiły bez żadnego medialnego rozgłosu loty boeingiem 737 MAX, obsługując rejs z Panama City do kostarykańskiego San Jose. - Nie było żadnych negatywnych komentarzy. Żaden pasażer nie zrezygnował z lotu tym samolotem. Wszystko odbyło się bez żadnych problemów - obwieścił Pedro Heilbron, prezes przewoźnika. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

Zaplanowane odbiory do 2022 roku

Linie lotnicze z Ameryki Środkowej od czasu cofnięcia uziemienia w Stanach Zjednoczonych odebrały cztery nowe boeingi 737 MAX-9. Jeden odrzutowiec przybył do Panamy jeszcze w grudniu, a pozostałe trzy w lutym i styczniu. Kolejne trzy dołączą do floty przewoźnika w pierwszym kwartale bieżącego roku.

Copa Airlines planują odebrać w sumie w 2021 roku osiem boeingów 737 MAX-9. Pięć kolejnych przyleci do Panamy do końca 2022 roku. W ten sposób liczba odrzutowców zwiększy się z sześciu obecnie do dwudziestu.

Zamówione przez linie lotnicze z Ameryki Środkowej boeingi 737 MAX-9 mogą pomieścić na pokładzie 166 pasażerów. Przewoźnik z Panamy planuje wykorzystywać nowe odrzutowce na trasach o charakterze biznesowym.

Blisko pół roku w zawieszeniu

Copa Airlines zakończyły 2020 rok ze stratą 598,6 mln dolarów. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 sprawiła, że linie lotnicze z Ameryki Środkowej działały na poziomie 27 proc. oferowania w odniesieniu do poprzednich dwunastu miesięcy. Między kwietniem a wrześniem przewoźnik nie realizował nawet żadnych usług, ze względu na surowe restrykcje w Panamie.

Wznowienie działalności nastąpiło w październiku, przy poziomie zaledwie 15 proc. oferowania sprzed pandemii. Kolejne miesiące przyniosły stopniową poprawę. W listopadzie oferowanie wzrosło do poziomu 28 proc. z 2019 roku, natomiast w grudniu do 39 proc. Styczeń bieżącego roku przewoźnik zakończył z oferowaniem na poziomie 45 proc. w odniesieniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Problemy Boeing 737 MAX
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony