Partner serwisu

Condor zmodernizuje swoją flotę. Wybór padł na airbusa A330neo

Avgeek 29.07.2021

Condor zmodernizuje swoją flotę. Wybór padł na airbusa A330neo
Fot. Airbus Media
Niemiecki Condor wybrał A330neo do odnowienia swojej floty dalekodystansowej. Linia planuje użytkowanie 16 samolotów tego nowego i bardziej wydajnego typu i właśnie odpisała umowę z Airbusem na zakup siedmiu samolotów A330-900neo oraz potwierdziła leasing kolejnych dziewięciu takich maszyn.
Condor to pierwsza linia w Niemczech, która zamówiła nowoczesne samoloty szerokokadłubowe airbusa A330neo, które dadzą sporą zmianę wydajności i ekonomii. A330neo będzie obsługiwać loty przewoźnika w międzynarodowej siatce połączeń dalekodystansowych do obu Ameryk, Afryki, Azji oraz na Karaiby. Tym samym potwierdziła się informacja, o której pisaliśmy w artykule "Condor zamówi 16 airbusów A330-900? Jeśli KE zaakceptuje inwestora".

– Jesteśmy dumni z bycia pierwszym niemieckim klientem wprowadzającym A330neo na rynek. Dzięki najnowszej technologii i maksymalnej wydajności, polecimy naszym nowym samolotem już jesienią 2022 r. ze zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 2,1 litrów na pasażera na 100 kilometrów. Dzięki tej wartości jesteśmy liderem w Niemczech i jako najpopularniejsza linia wakacyjna, konsekwentnie będziemy łączyć tematy zrównoważonego rozwoju i wakacji. Na pokładzie nasi klienci mogą spodziewać się najwyższego poziomu komfortu w zupełnie nowej klasie biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Nie możemy się doczekać naszego nowego samolotu i udanej współpracy z Airbusem – powiedział Ralf Teckentrup, dyrektor generalny Condora.

Airbus A330-900 będzie doskonałym zamiennikiem dla 15 latających B767 zarówno pod względem ekonomicznym jak i środowiskowym. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi (ponad 13,3 tys. km), A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Samolot będzie posiadał konfigurację trzech klas podróży: biznes, premium i ekonomiczną z około 280 fotelami, czyli o 20-25 więcej niż obecnie użytkowane B767.

– Jesteśmy dumni, że tak wymagająca linia lotnicza jak Condor wybrała nasz najnowocześniejszy samolot A330neo, budując przyszłość swojej floty szerokokadłubowej w nieustannym dążeniu do obniżenia kosztów operacyjnych i zapewnienia komfortu pasażerom. Eksploatując obok siebie samoloty A320 i A330neo, linie skorzystają ze wszystkich zalet ekonomii wspólnych tych dwóch produktów. A330neo po raz kolejny wygrał wnikliwą rywalizację, podobnie jak w zdecydowanej większości konkurencyjnych ocen w ciągu ostatnich trzech lat. Decyzja Condora o modernizacji floty dalekodystansowej samolotami A330neo wyznacza nowy punkt odniesienia w dążeniu linii do bardziej zrównoważonego latania – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.

Flota linii Condor składa się obecnie z 50 samolotów: 12 airbusów A320, 10 A321, 13 boeingów B757-300 oraz 15 B767-300ER. Przewoźnik oczekuje na dostawę 17 airbusów: jednego A320 oraz 16 A330-900neo.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 331 maszyn A330neo: 15 A330-800neo oraz 316 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 63 A330neo: cztery A330-800 oraz 59 A330-900.

Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe modele Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1811 samolotów, z czego 1518 zostało już dostarczonych. Większość kontraktów (1096) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2020 r. A330 są produkowane w tempie dwóch sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekują 293 samoloty A330, w tym jeden w wersji cargo oraz pięć wojskowych (A330 MRTT). Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Flota
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony