Partner serwisu

Chiński ULC nakazuje zawiesić loty do USA

Mateusz Kieruzal 12.01.2022

Chiński ULC nakazuje zawiesić loty do USA
fot. China Southern Airlines
W odpowiedzi na wykryte pozytywne przypadki zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 wśród pasażerów lecących do Chin, regulator lotniczy Państwa Środka nakazał anulowanie ponad 60 zaplanowanych rejsów do Stanów Zjednoczonych. Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) nakazała anulowanie lotów zarówno przez amerykańskie linie lotnicze, jak i chińskich przewoźników, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się nowego wariantu wirusa COVID-19 w Państwie Środka.
Chińska polityka zerocovidowa nadal ma bardzo duży wpływ na branżę lotniczą zarówno w kraju, jak i za granicą. Reuters donosi, że Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) nakazała anulowanie ponad 60 różnych regularnych lotów w ramach swoich uprawnień, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa do Chin. Departament Transportu Stanów Zjednoczonych do tej pory nie skomentował decyzji swojego chińskiego odpowiednika.

W przypadku linii lotniczych w USA wstrzymano łącznie 22 zaplanowane loty do Szanghaju. Dziesięć z nich miało być wykonanych przez Delta Air Lines, sześć przez United Airlines i sześć przez American Airlines. CAAC poinformował, że odwołane zostaną kolejne dwa loty Delty z Detroit i sześć rejsów z Seattle do Szanghaju.

Anulacje w United, Delcie i American

Linie lotnicze Delta wycofały ze swojego systemu rezerwacyjnego wszystkie swoje połączenia non-stop z Chinami przynajmniej do października. Utrzymane będzie jedynie połączenie do Szanghaju wykonywane z międzylądowaniem w Seulu, gdzie zmieniana jest załoga kokpitowa i kabinowa, aby pracownicy i samolot nie byli zobligowani do zatrzymywania się na nocowanie w Szanghaju. Oznaczałoby to konieczność odbycia obowiązkowej 14-dniowej kwarantanny. Linie lotnicze wskazały również, że loty z Los Angeles do Chin nie zostaną wznowione wcześniej niż w listopadzie.

Bezpośrednie połączenia do stolicy Chin – Pekinu – nie są jeszcze planowane. Operacje United Airlines również zostaną zakłócone. Loty z San Francisco do Szanghaju zostały odwołane początkowo w tym i następnym tygodniu. Przewoźnik z Chicago łączy oba miasta czterema lotami w tygodniu. Boeing B787-8 Dreamliner realizujący rejs o numerze AA 127 został 31 grudnia zatrzymany na kwarantannę po tym, jak dziesięciu pasażerów po przylocie do Chin uzyskało pozytywny wynik testu na koronawirusa. Lot Delta Airlines o numerze DL287 z Seattle do biznesowej stolicy Chin miał na pokładzie sześciu pasażerów z dodatnim wynikiem testu wykonanego 1 stycznia po wylądowaniu. Kolejne jedenaście zakażonych osób zostało wykrytych 6 stycznia.

Chińskie linie również ucierpią

Nie tylko amerykańskie linie lotnicze podlegają rygorystycznym chińskim przepisom dotyczącym COVID-19. W sumie odwołano 42 loty do USA, które miały być obsługiwane przez chińskich przewoźników. Większość rejsów była zaplanowana przez „wielką trójkę” chińskich linii lotniczych – Air China, China Eastern Airlines i China Southern Airlines.

Chociaż na chińskim rynku lotniczym na początku pandemii nastąpiło znaczne ożywienie ruchu pasażerskiego, dzięki silnemu popytowi krajowemu, to w ostatnich tygodniach sytuacja znów stała się trudna. Zlokalizowane lokalne ogniska koronawirusa spowodowały, że prowincje i miasta gdzie wykryto pozytywne przypadki zostały objęte twardym lockdownem. Port Lotniczy Szanghaj-Pudong od 1 stycznia bieżącego roku zgłosił łącznie ponad 250 przypadków osób, u których wykryto wirusa.

Ognisko omikrona w Anyang

Dzisiaj miliony ludzi w Chinach zostało objętych lockdownem, ponieważ Chiny zgłosiły 110 nowych lokalnych transmisji wirusa SARS-CoV-2. Osiemdziesiąt siedem przypadków wykryto w prowincji Henan, trzynaście w Shaanxi i dziesięć w Tiencin. Ognisko w Henan, która obejmowała kilka przypadków wariantu omikron, spowodowała, że pięć milionów mieszkańców miasta Anyang ma nakazane bezwzględne pozostawanie w domu. Chiński Urząd Lotnictwa Cywilnego twierdzi, że od końca 2021 roku ponad 50 tysięcy pasażerów zostało przetestowanych na obecność COVID-19.

CAAC nie przewiduje znaczącego ożywienia w lotnictwie w tym roku. Regulator wydał nowy pięcioletni plan rozwoju na początku tego tygodnia, w którym ożywienie ruchu lotniczego zaplanowano w 2023 roku. Regulator lotniczy zauważył, że lata 2023-2025 będą okresem wzrostu, w którym lotnictwo krajowe będzie się rozwijać, a liczba lotów międzynarodowych będzie w dalszym ciągu mała.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo