Partner serwisu

China Southern Airlines zawiesiły rejsy A380 do Londynu

Rafał Dybiński 13.01.2021

China Southern Airlines zawiesiły rejsy A380 do Londynu
fot. China Southern Airlines
China Southern Airlines zawiesiły tymczasowo połączenie z Kantonu do portu Londyn-Heathrow. Rejsy realizowane były airbusami A380 dwa razy w tygodniu.
Między 14 a 28 stycznia nie odbędą się jednak loty CZ303 i powrotny CZ304. Przewoźnik z południa Chin tłumaczy decyzję rządowymi wskazaniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19.

China Southern Airlines wcześniej z tych samych powodów zawiesiły loty do stolicy Anglii w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Przewoźnik z Kantonu pod względem liczby oferowanych miejsc jest obecnie trzeci na świecie. O ile jednak na krajowym rynku radzi sobie świetnie, to jednak międzynarodowy oddział boryka się z problemami. Druga i trzecia fala pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, zamykanie granic i szybko zmieniające się ograniczenia w podróżowaniu nadal osłabiają popyt na podróże.

Flota China Southern Airlines składa się z aż 622 samolotów, ale tylko pięć z nich to Super Jumbo. Dwa A380 są aktualnie zaparkowane. Pod koniec 2019 roku przewoźnik z Kantonu latał do 224 destynacji w 40 krajach. Dwanaście miesięcy później pozostało zaledwie 24 międzynarodowych tras w 22 państwach. Linie lotnicze z południa Chin do Europy wykonują aktualnie jedynie połączenia do Amsterdamu i Paryża, obsługiwane przez airbusa A350-900. Rejsy do Holandii oraz Francji realizowane są tylko raz w tygodniu na zasadzie "on-again-off-again".

Niemniej China Southern Airlines utrzymują wciąż regularne usługi na pięciu kontynentach. Super Jumbo przewoźnika z Kantonu dwa razy w tygodniu latają do Los Angeles, a raz w tygodniu do Vancouver. Druga trasa do Kanady, a konkretnie do Toronto, obsługiwana jest przez Boeinga 777-300. Do największego miasta prowincji Ontario pasażerowie również mogą się przemieścić raz w tygodniu.

Ponadto samoloty A380 linii lotniczych z południa Chin realizują rejsy do Sydney. Do stolicy australijskiej Nowej Południowej Walii przewoźnik z Kantonu lata raz w tygodniu. Z kolei z pomocą dreamlinera B787-9 obsługiwane jest połączenie z nowozelandzkim Auckland. Żaden inny przewoźnik nie obsługuje takich tras w regionie Oceanii.

Samoloty China Southern Airlines dwa razy w tygodniu latają także do Nairobi. Stolica Kenii jest jednym z niewielu miejsc docelowych, do którego linie lotnicze z południa Chin wykonują rejsy z więcej niż jednego portu w Chinach. Połączenie z Afryką zapewniają raz w tygodniu loty z Changsha w prowincji Hunan, a także z Shenzhen w Delcie Rzeki Perłowej. Rejsy na Czarny Ląd obsługiwane są za pomocą airbusa A330.

Najwięcej destynacji w rozkładzie China Southern Airlines znajduje się siłą rzeczy w Azji. Niemniej częstotliwość tych lotów z Kantonu została mocno ograniczona w czasach pandemii. Większość długodystansowych tras, w tym do japońskiego Tokio, koreańskiego Seulu (w obu przypadkach także z Shenyang), Islamabadu w Pakistanie (wyjątkowo z Wuhan), Dhaki w Bangladeszu, Singapuru, Manili na Filipinach, tajskiego Bangkoku, Rangunu w Mjanmie, malezyjskiego Kuala Lumpur, Wientianu w Laosie, wietnamskiego Ho Chi Minh, indonezyjskiej Dżakarty i Phnom Penh w Kambodży, obsługiwanych jest raz, a najwyżej dwa razy w tygodniu.

Zawieszenie rejsów A380 do Londynu zredukowało tym samym połączenia międzykontynentalne, realizowane z pomocą Super Jumbo, do Sydney, Los Angeles i Vancouver. Zarządzający China Southern Airlines zastrzegają wciąż, że sytuacja jest dynamiczna i mogą nastąpić kolejne korekty w rozkładzie lotów międzynarodowych.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
COVID. Epidemia koronawirusa z Wuhan a lotnictwo